solei Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Blir forbanna når vår 14 mnd gamle gutt ikke får plass i barnehagen nå eller til høsten! Vi søkte da han var 3 uker og fikk svar idag. Så nå fyrer jeg opp under konstantstøtte forkjemperne. De får ..aen meg punge ut kontantstøtte når de ikke klarer å holde løfter om barnehagedekning! Er så drita lei deres mas om hvor dyr kontanstøtten er og tapt arbeidskraft. Blir ikke akkurat penger i statskassen av at jeg ikke kan jobbe igjen enda. Og det er IKKE kontantstøtten sin skyld! Har vært samme smørja med hvert barn..har tre. Men nå har de liksom satset i flere år...men køene bare vokser. Hvor er logikken der da? Nei, hold kjeft politikere og pung ut kontantstøtte!!
It's all about me Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Er man ikke garanter plass på 1. el. 2. valget når barnet er fylt et år innen utgangan av august da????
Vinden blåser Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Kommunen er pliktet å skaffe barnet barnehageplass om dere søkte til hovedopptaker og barnet fyller 1 før 1 august 2009. Så lenge dere oppfyller dette SKAL dere ha tilbud om barnehage innen 31.08.09... er VELDIG forskjemper for kontantstøtten og småbarnsforeldrenes valgmulighet om å enten oppdra ungene selv eller la statsansatte gjøre dette...
solei Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. mai 2009 Joda..men hva betyr det når de ikke kan holde det? Såg i foreldre og barn at en burde saksøke kommunene som ikke holdt loven. Men jeg har da ikke råd til å saksøke de...får jo ikke begynt i jobb igjen!
therehag Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 du har krav på plass eller at kommunen betaler lønnen din hvis barnet ditt mellom 1 september og 31 august 2008-2009
solei Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. mai 2009 Hvem og hvor kan jeg klage? Direkte til kommunen eller annen instans?
therehag Skrevet 14. mai 2009 #7 Skrevet 14. mai 2009 hvis barnet ditt ble født mellom 1 sep og 31 aug
solei Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 14. mai 2009 Betale lønnen? Er det lovfestet da? Han var født i mars 2008..så han kommer jo under loven? Søkte 3 uker etter.
alvamamma Skrevet 14. mai 2009 #10 Skrevet 14. mai 2009 I kommunen her vi bor, bygger kommunen en midlertidig barnehage til de barna som ikke har fått plass når opptaket er klart. Jeg var selv skeptisk da vi fikk plass i en sånn midlertidig bhg. Jeg tok skammelig feil. Den ble kjempefin! Alt nytt og fint og nå har den blitt permanent. Alle andre kommuner bør gjøre det samme når de har barn som ikke har fått plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå