Lykketroll med 2 småtroll Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Hva er det beste dere vet å grille? Og hva med tilbehør`? Trenger litt inspirasjon nå som sesongen setter inn
Little Dreamer Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Grillspyd med biff annanas og paprika...mmmmmmmmm. Potetsalat og saltog pepper pottis:) Maiskolber. Marinert biff altså.. Laks.
Gjest Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Jeg er nok veldig tradisjonell her jeg, hehe... Liker sommerkoteletter, marinert flintsteik og marinerte kyllingfilet i biter best, men indrefilet osv er jo heller ikke å forakte. Som tilbehør synes jeg det er kjempegodt å skjære 3-4 poteter i storebåter, legge dem på aliminumsfolie, ha over litt olje og et lett dryss med grillkrydder, blande dem litt og så pakke aliminusfolien rundt dem og legge på grillen i ca 20-25 minutter. Er også utrolig glad i sånne mini-maiskolber på grillen. Mmmmmm... Og så pastasalt til, altså slat med grønne blader, tomat, reddiker, paprika og avkjølte pastarør kokt opp i buljongvann.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 Helsteikt indrefilet av svin (evt svinefileter)! Gjerne den til gilde som er urtemarinert, Naaam! Hjemmelaget tacoburger. (med tacokrydder i farsen) Marinerte grillspyd, både av svin, kylling og oksekjøtt. Marinerte laksefileter i folie. Nammenam! Av tilbehør bruker vi gode salater (ofte greskinspirerte), potetbåter med masse masse godt krydder eller marinerte mandelpoteter.
-MtG- Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 Laksefilét i folie sammen med reker, krepsehaler og gjerne blåskjell(ikke selve skjellet da). Nam nam! Og kyllingfilet, gjerne på spyd med sopp, løk og paprika i mellom. Som tilbehører det godt med salat og potetbåter eller bakt potet.
FrøkenSprøken Skrevet 14. mai 2009 #6 Skrevet 14. mai 2009 Det aller beste kjøttet jeg får på grillen er uten tvil flintsteik! Såååå saftig og smakfult! *slurp* Vi pleier å ha salat med pastaskruer, ruccola, cherrytomater, vårløk, soltørkede tomater og fetaost til. Og gjerne ris, loff og hjemmelagd potetsalat av nypoteter med sitron, olje, vårløk og parmesanost. Av og til lager jeg grønsakspakker som er veeeeldig gode, men de må ligge ganske lenge på grillen, da. Da kutter jeg opp gullerot i strimler, paprika, broccoli, gul løk, kålrot, sellerirot, og evt. andre grønsaker vi ønsker. Så legger jeg det porsjonsvis i små poser av aluminiumsfolie, sammen med masse smør som er blanda med finhakka hvitløk. Det er rågodt! La det ligge til paprikaen har blitt litt brent, for da kommer den søte smaken fram. *mmmmm* (Vi skal grille i dag, vi!)
Himmel og hav Skrevet 14. mai 2009 #7 Skrevet 14. mai 2009 Kyllingfilet med bacon. Jeg deler kyllingfiletene i to på langs og krydrer med svart pepper og estragon og surrer en baconskive rundt. Eller fiskepakker. I folie legger jeg tilsvarende en porsjon med fisk (laks, ørret, steinbit el) og strimlede grønnsaker (gulrot, sommerkål, sellerirot, fenikkel - det meste blir godt) salt pepper og en liten klatt smør, pakker tett igjen og griller dem i ca 10 min. Tilbehør er jeg dårligere på. Grilla grønnsaker er jo godt, og denne potetsalaten er knallgod http://www.nrk.no/programmer/tv_arkiv/barmeny/1617881.html Mye bedre enn sånn majonessalat.
alvamamma Skrevet 14. mai 2009 #8 Skrevet 14. mai 2009 Liker best kyllingfileter med honningmarinade, kalkunbryst eller svin indrefilet. Maiskolber er digg. Det samme er hjemmelaget potetsalat. Salaten må inneholde ruccola, fetaost, cherrytomater og pinjekjerner +++ og balsamico som dressing. Nam :-) Det verste jeg kan få på grillen er grillpølser, flintstek og sommerkoteletter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå