Meg og knoll&tott Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Jeg har blå nordlandsbunad. Har ikke passet meg på 4 år pga jeg har tatt av ca 30 kg. Jeg må sy inn hele bunaden, både vesten og stakken. Bor i Bergen, og de jeg har pratet med vil ikke prøve seg på den type bunad da de aldri har vært borti den. Kun private jeg har snakket med da, skal høre med husfliden. Er det noen som vet hva det vil koste å sy den om??? Må sikkert sprette hele og montere den på nytt... Så blir sikkert samme pris som første monteringen...
MintCondition Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Jeg fikk sydd UT vesten og livet på stakken på min nordlandsbunad for noen år siden, mener jeg betalte et par tusenlapper. Hadde nok beregnet 3-5000 for et sikt arbeid.
Meg og knoll&tott Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2009 Oki:) Takk for svar. Får ta den med meg nordover til sommeren, og dra til husfliden der. Kjenner dem som jobber der og:) Ikke så kjekt med den målingen synes jeg... Hehe
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 du kan bare gi den til meg isteden ) Passer den sikkert Nei, men du kan jo finne noen som kan sy, som kan prøve? Bestemor har lagt ut sin egen 3 ganger, både her og der. Hun har også lagt ned min (festdrakt vel og merke) )
Meg og knoll&tott Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2009 Er sikkert ikke så vanskelig... Kunne prøvd sjøl. Men fikk den av min bestefar til jeg skulle konfirmeres, og han er desverre død no, så bunaden er som ett minne av han på en måte... Livredd for å ødelegge den. Er jo bare 15 år gammel, hadde vært værre med en gammal en, men jeg er litt snål sånn sett:D
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. mai 2009 #6 Skrevet 14. mai 2009 Helt sikkert ikke, så lenge man har litt håndlag for sånt. Jeg kunne aldri gitt meg ut på det, hehe. skjønner godt at du ikke vil ødelegge den, ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå