Jente 06 + aprilgutt 09 Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Siden fødselen for 4 uker siden har det gjort vondt når jeg har gått på do for å gjøre nr. 2. Kjennes ut som jeg har sår der, og det kommer blod på papiret. Hva kan jeg gjøre? Gruer meg for hver gang...Har prøvd å smøre m litt salve men ikke blitt bedre på disse to-tre dagene... Trenger seriøst noen gode råd!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Du er ikke like heldig som meg og har pressa på deg en hemorride eller fler da? Det er skikkelig møkkvondt både under og etter do-prosessen. Jeg prøvde hemorridekrem først, men først da jeg fikk resept på stikkpiller tok det knekken på styggedommen... Trenger ikke vise legen hvis du skulle trenge det, for meg holdt det å forklare hvordan ting kjentes ut.
Meg og knoll&tott Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Høres ut som hemoroider ja... Ikke godt. Det kan være litt lurt å spise mat som myker opp avføringen, så slipper du gjøre vondt værre. Men hør på apoteket om de har noe stikkpiller mot det. Evt ring legen og be om en resept. God bedring!!
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 Det var akkurat slik til meg også, det var ikke hemorider. Jeg revnet en del under fødselen, gjorde du? Det var en liten rift i rumpemuskelen. Jeg tok slik laktose eller hva det heter i flere uker...for å lette på avføringen, det hjelper for da blir det ikke så hardt det som kommer:-) Var blod på papiret og litt småvodt i 2-3 mnd.
FanteGuri Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 Du har sikkert fått hemoroider, som er veldig vanlig å få etter at man har født. Sheriproct stikkpiller skal hjelpe godt. Hør med legen din om du kan få resept.
Jente 06 + aprilgutt 09 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. mai 2009 Tja, kanskje hemoroider...får høre m legen, skal på kontroll om et par uker, og i mellomtiden får jeg ta sånn lactose tenker jeg, eventuelt også høre på apoteket... Takk for svar!
AnTiLoPeSvIn Skrevet 14. mai 2009 #7 Skrevet 14. mai 2009 akuratt sånn var det med meg etter fødselen. Prøvde scheriprokt og alkosanal, men ingenting funket. Ble henvist til ullevål på gastro avdelingen. Fant ut at det var en rift på muskelen i rassmussen:p Den klarte ikke å gro siden avføringen "skrapet" hele tiden. Måtte ta sånn laktosedrikk i 1 mnd tid slik at den riften kunne leges. Etter det var jeg helt fin igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå