Gå til innhold

håper noen kan hjelpe meg litt her..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fikk ikke foreldrepenger da jeg jobbet kun 5 av dei siste 10 mnd. fikk jo engangstøtten, men er jo måte på hvor lenge 34 000 skal vare ;)

Så det jeg lurer på eg om noen kan hjelpe meg / svare meg på dette her:

Er det noe kriterier for å bli dagmamma? (sånn utstyr messig)

Har en leilighet på 80 kvm, å ser jo for meg at dette kan bli lite dersom jeg skal ha 2 eller 3 barn her i tillegg til min egen datter.

Hvor mye er det vanlig å "ta" per dag. per barn?

Har heldigvis en liten lekeplass rett utenfor her,men den kan vel bli litt kjedelig i lengden. hva gjør en på om dagene som dagmamma for å aktivisere barna og la dei få en fin dag osv? :)

håper virkelig noen som har hatt dagmamma eller har vært selv, kan hjelpe meg litt her?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo ikke store plassen de har å tomle med innen dørs i barnehagen heller da. Iallefall ikke her hvor vi bor.

Er det ikke rundt 200 kr dagen som er normalt da?

Skrevet

jeg skal mulig være dagmamma for en liten gutt..

og jeg har tenkt på det samme..

Greit at vi kan leke på lekeplassen, men det blir ikke så morsomt i lengden for noen av oss..

Så jeg har tenkt at jeg må ha litt aktiviteter!

Tegne, lage trolldeig, bake litt, lage lunsj sammen osv..

Gå tur i skogen, lære litt om dyrene osv..

Men jeg har ikke satt noe på papir enda da..

Skrevet

ja aktiviteter må en jo ha, ellers blir det kjedelig for alle parter. hva er vanligst pris og slikt da? jeg har lest innpå et forum på RegistrerDagmamma.no at det er en som tar 6000 i mnd, det er med mat og drikke. dvs 1500 kr uka og 300 kr dagen. (hvit dagmamma)

det er vel bedre det enn å jobbe svart tenker jeg...

men er dette for mye å ta pr unge?

HI

Skrevet

Da jeg var dagmamma, gikk det en del i fingermaling, plastelina, perling(store perler), tegning, leking med biler, duplo og "kaffesett" og ellers hva vi hadde av leker når vi var inne. Og så hadde barna middagslur på 1-2 timer, og vi hadde lesestund/videostund. Om været var fint, så var vi mer ute enn den timen vi var ute i styggere vær. Om våren og sommeren var vi stort sett ute det meste av dagen om det ikke regnet, lekte på lekeplass, i hagen ved leiligheten eller gikk en liten tur. Sommeren er dessuten en fin tid for vannlek, noe alle barn liker:)

Du må huske på at dagen går litt fortere for det er litt mer å gjøre med flere barn. Du skal skifte på alle, kle på alle osv osv. Og det er ikke nødvendig å ha fullt opp med aktiviteter hele dagen.

Vi hadde såpass rutine på dagene, at dagbarnet visste når tiden for henting nærmet seg, selv som 1,5 åring:)

Dette var før kontantstøttens tid, så betaling i dag vet jeg ikke helt. Jeg fikk 3000 i måneden(hadde barnet 5 dager i uka), noe som var ganske vanlig den gang. I dag er vel fulltid ca 5-6000, vil jeg tro.Jeg holdt mat, men ikke bleier.

Skrevet

Jeg jobbet i familiebarnehage for noen år siden, og da hadde barna med matpakke. Jeg hadde 3 barn på ca 1 år, og dagene gikk så fort at jeg rakk ikke planlegge for mye. Var mye ute i hagen/parken o.l.

De sover jo på dagtid i tillegg også.

Jeg vet ikke hvor mye dette kostet foreldrene, men vi hadde en fast dag i uken hvor vi var i "basen" med 2 andre "barnepiker" med barn. En av foreldrene stilte med leiligheten vi var i de andre dagene, og det var ikke mye krav til disse for å si det sånn. Vi hadde bare en liten stue og soverommet..

Skrevet

ja, jeg vil jo da tro det går greit å ha kanskje to unger til utenom min egen datter da :) men hvordan er reglene når vi har ungene hjemme hos oss? vi blir jo da selvstendig næringsdrivene, ang skatt og alt det der. er jo ikke bare bare det heller merker jeg. men det er vel bedre å jobbe som hvit dagmamma enn svart? hva tenker dere om dette?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...