Gå til innhold

Hehe må le av henne da (vedr.snakking)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun sier babb babb babb babb, jeg sier ma ma ma ma, hun studerer meg veldig når jeg snakker, tenker seg om og sier babb babb babb babb. Jeg gjentar ma ma ma ma, hun studerer meg nøye, grubler så det knaker og sier babb babb babb babb. Hehe, hun er nå søt da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, så søtt=) Her er det ma-ma-ma-ma for alle penga for tida, spes hvis hun er lei seg eller trøtt. Gjett om DET smelter mammahjertet mitt da;)

Skrevet

Så koselig!!! Gleder meg SÅNN!! Hvor gammel er bebin din?

Skrevet

Bebin MIN er 7 mnd nå, men det var vel gjerne ikke det du lurte på;)

Skrevet

Jo, det var det jeg lurte på ;)

Min baby er også 7mnd og sier IKKE mamamama :( Da får vi øve litt mer på det ja..

Skrevet

Ja, gjett om det smelter! Her er rampen snart 8 mnd og det er ma-ma-ma-ma og ba-ba-ba-ba det går i for tiden:-) Veldig koselig! Han har sagt det siden han var 6 1/2 mnd, så det kompenserer vel for at han er litt tregere motorisk;)

Skrevet

Jenta mi begynte faktisk med det for et par uker siden, og da var hun vel ganske så nøyaktig 6,5 mnd hun også=) Men det kom liksom helt av seg selv, vi har ikke øvd noe på det i det hele tatt, så ble litt forundret da hun plutselig en dag begynte å mamama'e! Her er det imidlertid ikke noe bababa, men bla bla bla istedet. Det er muttern som er den store helten vettu, pappa er ikke noe gøy å si;)

Skrevet

jenta mi begynte nettopp å snakke sånn også:) sier bababa, gagaga og jajaja! hehe, kjekt og vokne om morgenen når hun roper gagaga (hadde vert enda bedre med mamama men det kommer vel;)):)

Skrevet

Guttlarven min på 6 mnd sir også ma ma ma ma når han skrike :-P Men tvile på at d e bevisst! Sjøl om d smelte hjerte mitt da ;-)

Skrevet

Det er nok en grunn til at vi kaller oss "mamma" tenker jeg;) Det er en ordlyd som er lett for babyer å si/kommer naturlig og det er nok derfor det er internasjonalt! Men jeg omtaler meg jo som mamma hele tiden når jeg snakker med rampen (i naturlige situasjoner,"trener" ikke), så jeg er ikke i tvil om at han aper og at ordlyden øves;) Det kan jo diskuteres hvor bevisst det er, men det er jo når jeg er i nærheten han sier ma-ma-ma-ma, og skiller samtidig helt klart mellom ma-ma-ma-ma og ba-ba-ba-ba;)

Skrevet

Det er sant som mama73 sier- det er ikke tilfeldig at mamma heter mamma rundt omkring i verden. Babyer digger ord som begynner og slutter på samme vokal; som mamma, pappa, gaga, dada osv.

Jeg er helt sikker på at hun sier ma-ma-ma bevisst, for hun bruker det bare ved visse anledninger. F.eks sier hun det hvis jeg plutselig går ut av rommet (når hun er trøtt og lei)- da roper hun liksom på meg ved å si mamama. Hun bruker det også når jeg legger henne ned i senga for å sove, eller hvis jeg legger henne fra meg på gulvet og hun ikke vil ligge på gulvet, men heller vil sitte på fanget mitt. Hvis hun bare babler vanlig og er blid og fornøyd, sier hun derimot bla-bla-bla eller andre typiske bablelyder.

Så, jeg er nesten 100% sikker på at det er bevisst;)

Skrevet

Min er snart 8,5 mnd, gleder meg veldig til hun sier mamma :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...