Kvitrebekk Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Tenkte å lage marengskake med frukt til 17. mai. Dette har jeg aldri gjort før, men smakte en slik kake en gang og det var GODT!!! Kan jeg lage marengsbunnen på lørdag og la den stå i kjøleskapet til søndag? Ellers noen tips så jeg ikke gjør meg bort første gang jeg skal lage slik kake?
Himmel og hav Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 marengsbunner holder seg lenge. Jeg pleier å steke den slik oppskrifteen sier, for så å skru av ovnen og la den stå der over natta. Den trenger ikke å stå i kjøleskapet, bedre at den står i romtemperatur, og så bare legger du på krem og frukt rett før servering. Det er godt med litt syrlig frukt på for å balansere den søte bunnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå