*Lille Persille" Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få i barna flere kalorier for å få "fetet" dem opp litt? Har en tynn stil av en unge som ikke er glad i mat. Har ammet men nå er det snart tomt og ikke er hun glad i flaske heller. Tar den av og til men det er ikke noe mønster for når hun aksepterer den og ikke. Grøt går av og til og pasta penne og nudler med skinke fra HIPP er kjempegodt og går stort sett alltid. Har blandet litt smør, olivenolje osv. i maten men er det noen som har noen andre gode tips?
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Dytter litt på denne da jeg også har en skjønn liten "stilk" ) en veldig småspist sådan....ammer også,men vurderer & slutte snart.
Gjest Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Hvis barnet får mme kan du tilsette en ekstra skje pulver. Smør på skiven, fløte på pastaen.
duogjegogtresmå Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 Hvor gammelt er barnet? Når jenta her er småspist (noe alle er i perioder) har jeg i litt grøtpulver i fruktpureen hennes for frukt er alltid populært. Ellers har jeg i en ekstra skje mme, og litt olje i middagen.
*Lille Persille" Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2009 Hun er snart 8,5 mnd. Hun liker ikke fruktpure ellers hadde det sikkert vært en god ide.
Expat Skrevet 14. mai 2009 #6 Skrevet 14. mai 2009 Ha en skje kaldpresset rapsolje i grøten. Se om hun liker avokado, en del små barn digger det! Bra for hjernen er det også!
duogjegogtresmå Skrevet 14. mai 2009 #7 Skrevet 14. mai 2009 Har du prøvd å raspe eple og/eller pære på en vanlig rasp da? Det er pop her hvertfall! Kan blandes sammen, alene eller med gulrot feks. Bruk blender og lag en mild smoothie men de smakene hun liker.. Ikke så lett når de spiser lite nei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå