Gå til innhold

Mindre bevegelser???


tre håpefulle

Anbefalte innlegg

denne tuppelura jeg har i magen bruker å være ganske så turbo på dagen.. Å rolig på natt (tror jeg) da jeg kun en gang har voknet av spark på natt... Er heller andre ting jeg vokner av..

 

de siste dagene synes jeg hun er så mye roligere.. Kan gå timer mellom hver gang hun beveger seg.. Jeg har lest at en skal være mer obs på bevegelser nå på slutten, siden morkaken får en litt nedsatt funksjon nå på slutten... Siden hun bruker å bevege seg så masse, så kjenner jeg at jeg blir litt urolig når det går timer mellom hver gang..

Men bruker de ikke roe seg litt også nå når det har blitt så trangt??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette tenker jeg litt på også.. har en veldig aktiv liten en i magen, men de siste dagene har det vært mye mindre aktivitet. Det er annen aktivitet også, men det er helt sikkert fordi h*n ikke får rom til å ta i så masse.

 

Hvor lite aktivitet før man reagerer?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lite aktivitet før man reagerer?!

 

Dette spørsmålet opptar meg og. Føler meg hysterisk til tider. Fikk en mail fra babyverden i dag, der det står noe om at fosterets bevegleser ikke skal avta på slutten av svangerskapet. Det kan være fatalt. Men samtidig kan bevegelsene endre seg så mye at de kjennes mindre, og om en har noen ekstra kilo (som meg) kan det også ha noe å bety. Ah, det er ikke lett å bli klok på dette. Og nå har vi jo all verdens tid til å kjenne etter og bekymre oss.

 

Man vil jo så gjerne gjøre alt riktig! Og samtidig ikke være overhysterisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes også at det går litt lengre tid mellom aktivitetsperiodene nå på slutten, gjerne flere timer, ja. men når hun da er aktiv er det ikke måte på!.. nesten vondt å bli tøyet sånn fra innsiden.. hun snur ryggen fra side til side og sparker både med hender og føtter og knær.. mest fra ca kl 22-01..

jeg er veldig fødeklar nå, men har blitt forkjølet, og jordmor mente at jeg antageligvis ikke kom til å føde før jeg føler meg friskere. kroppen er fantastisk!

Hvis jeg ikke har kjent liv på en stund så pleier jeg å stryke på magen og dytte litt, får som regel svar da :)

Men enig i at det er litt skummelt å ha det ansvaret å kjenne etter helt alene.. når har du termin torill81?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det også blitt roligere de siste dagene... og liksom bevegelsesmønstre har forandret seg litt. Nå kjenner jeg mer at den flytter seg og ikke masse turbospark.

Vet ikke når det egentlig er så rolig at man skal reagere. Jeg kjenner jo tross alt bevegelse mange ganger om dagen, om en ikke så lenge og litt anderledes enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mens termin er i morgen.. (jeg kjente eggløsning og tok tidlig test, så jeg mener den stemmer), Ultralydterminen er en uke senere..

 

Ser ut som det er flere enn meg som kjenner mindre bevegelser, så kan virke som det er normalt... Jeg har en vennine som mistet sitt barn like før fødselen.. (dette var 9år siden) Han var helt frisk, så det var for lite oksygen som var årsaken.. jeg har delt sorg med henne, å da blir det litt ekstra tanker rundt det, når det går noen timer siden spark..

 

Jeg føler meg litt mer beroliget når jeg leser at dere andre også reagerer på dette.. Å lisjejenta i magen min har heldigvis vært litt mer aktiv i dag...

 

Takk for svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...