lucky1 Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Jeg er 13+3 og har fått vann i kroppen allerede, er dette vanlig? er så redd det skal være sv.skapsforgiftning :s
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Hvor er du hoven? Aner ikke om det er vanlig eller ikke..Jeg er 18+2 idag, og ingen hovenhet enda. Fikk kjempe masse vann i kroppen mot slutten sist.. Men et tips: kjøp deg støttestrømper, dem hjelpe godtmot hovne bein. God hjelp uansett om man ha en jobb hvor man sitter mye i ro eller om man går en del.
Gjest Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Så vidt jeg vet, så er det umulig å få svk.forgiftning før uke 20, var noe med at det som gjør at noen får dette skjer rundt uke 16-18, så før disse ukene tror jeg ikke noe skal kunne tyde på svk.forgiftning. Er på ingen måte helt, helt sikker på dette, men har lest veldig mye om preeklampsi (svk.forgiftning) siden jeg har hatt det selv i første svangerskap og lå og vippet i grenseland i siste svangerskap før dette. Å få vann i kroppen i uke 14 er ganske tidlig ja, men det kan også være varmen som gjør det, og man kan få vann i kroppen uten at det er noen tegn til svk.forgiftning også. Jeg hadde ikke svk.forgiftning med nr 2, men hadde likevel 2-3 i ødem på slutten (på en skala fra 0-3). Er noe med preeklampsien som gjør at blodtrykket øker og blodårene trekker seg sammen, og da skyves vann ut i kroppen, men denne prosessen kan ikke (etter det jeg har forstått) skje før etter uke 20, så da er det antagelig andre årsaker til vannet du har i kroppen nå (som varme, eller bare at du er en av dem som får lett vann i kroppen) Skjønner bekymringene dine da, er engstelig for dette selv, og er nå nettopp blitt 100% sykemeldt for å forebygge at jeg utvikler svk.forgiftning igjen. Hadde 2 i ødem på sist kontroll og er plaget med pannehodepine, men BT og urin var fin, så da håper jeg på det beste. Har du hatt svk.forgiftning før du også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå