Fru HottenTott♥♥ Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Nei, jeg har ikke hatt vorter. Men min bror ha hatt på fingrene, da han var liten. Husker han fikk bort to av dem ved å gni en ulltråd over vorten, så gravde han den ned og når ulltråden råtnet vekk forsvant også vorten..
*MariDuBedårer* Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Nei det har jeg aldri hatt. heldigvis. Lurer på hvorfor noen får det. Noen som vet?
Lene~mor til tre Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 Nei jeg har ikke hatt men det har jenta mi og for å si det rett ut så er det noe ordentlig dritt! vi holdte på med behandling i 4 mnd før vi ble kvitt den dritten, var hos leger og hudleger og fikk både det ene og det andre og behandle det med + at vi måtte skjære av død hud på benet hver eneste dag huff. Det middlet vi fikk av hudlegen var mest effektift, det heter sol.glutaraldehyd og må fås på resept. Det er etsende så man må være forsiktig når man pensler det på, ellers etser man bort huden også. Hun hadde den under benet og den var 1 cm stor i diameter så hun hadde så vondt stakkar så hun måtte bruke trykkavlastende plaster o.l også så alt i alt kom alt på over 1000 kr for en vorte huff. Så herreter må hun ha på anti skli sokker hver gang hun er i svømmehallen for å ikke få vorter igjen, så det er et godt tips jenter! IKKE LA UNGENE BADE UTEN SKLISOKKER NOE STED! fikk samme annbefaling fra helsesøster, men mange som ikke følger det desverre.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2009 Ja svømme haller er noe dritt sånn sett!! Jeg fikk en gang 8 vorter under en fot. Gikk og fikk fryst dem vekk. Dette var gansge smertefult, og siden det var så mange så jeg klarte ikke og gå på foten dagen etterpå. Gutten min fikk også, men de gikk vi til hudpleier med og de lot seg fjerne lett. Men nå har mannen noen veldig vonde på hendene. Og jeg har en veldig vond under foten. Vil få de fjernet før bade sessong. Det er jo ett virus. Det må ha en inngangs port, som en liten rift i huden f.eks slik at smitten kommer seg inn. Hvis du tråkker der noen andre med slik vorte har tråkket. Slik jeg har forstått det. Ja og at det liker seg vått, derfor det liker så godt felles dusjer og svømmehaller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå