Gjest Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 hun er nå litt over 4 mnd. trenger man å koke flaskene hennes da? har program på 70 grader på oppvaskmaskinen
Lemonia Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Vaskemaskin går helt fint. Hvis du får flaskebarn neste gang anbefaler jeg å kjøpe mikrosterilisator, det sparer deg for mye styr med koking.
Gjest Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 det skal jeg jammen med gjøre. håper virkelig ikke det blir flaskebarn neste gang.. har bare gitt flaske nå i et par dager å jeg holder allerede på å tørne av alt styret hehe. er jo virkelig verdt det da verdens glaeste lille unge
tonjemor* Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Jeg skulle akkurat til å lage det samme innlegget som deg. Datteren min er 19 uker og jeg blir sprø av å koke etter hver gang hun skal ha mat..., men leste nettopp på flaskeposten at mattilsynet anbefalte å koke frem til 3 mndr, men at de selv gjorde det til de var 7-8mndr. Og det er mange av mine venner som har barn som sier at jeg må vente og ha tålmodighet til å koke enda en stund til...men det tar så lang tid. Kanskje bare det er meg som er utålmodig, men jeg har jo andre ting å gjøre... hehe.
Gjest Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 Med flaskesterilisator er det langt fra så mye jobb som med kjele.. synes jeg. Dessuten trenger du ikke hele tiden passe på kjelen etc. du setter den på og den gjør seg ferdig av seg selv.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 14. mai 2009 #6 Skrevet 14. mai 2009 Nope :-) Æ koke bare smokkan fortsatt, en bitteliten kjele ca 1 gang i døgnet, tar et par minutta :-) Flaskan + de ringan går i oppvaskmaskin ;-)
Litjmora Skrevet 14. mai 2009 #7 Skrevet 14. mai 2009 Jeg har kjørt flaskene i oppvaskmaskinen på 70 grader siden han var 5mnd, og så vasker jeg smokkene for hånd og koker disse
Gjest Skrevet 14. mai 2009 #8 Skrevet 14. mai 2009 jeg kokte tåtene da. men flaskene kjørte jeg i maskinen. det burde da være greit? leste inne på flaskeposten.no. å jeg skal hvertfall bytte sutter og tåter ofte. kunne jo bli syke av slitt silikon :S
Lemonia Skrevet 14. mai 2009 #9 Skrevet 14. mai 2009 Jeg koker fremdeles (han er 5½ måned). Det er ikke fordi oppvaskmaskin ikke er bra nok men fordi jeg ikke vil ta opp plass i oppvaskmaskinen med flaskene, og jeg må uansett vaske og putte smokkene i mikrosterilisator, så da tar det meg ett minutt ekstra å ha i flaskene også etter å ha vasket dem raskt i zalo.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 14. mai 2009 #10 Skrevet 14. mai 2009 Jeg har baby som ikke vil ta pupp, men pumper for harde livet her, og gir på flaske. Og vet du- den beste investeringen jeg noensinne har gjort på dette området er sterilisatoren! Istedetfor å bruke 15-20 minutt hver eneste gang, tar det 2 minutter- og jeg trenger ikke stå over gryta om natta. Det gjør jo ikke noe om man glemmer noe i mikroen, mens det ikke akkurat er smart å sovne fra noe på komfyren.. Så å kjøpe en sånn sterilisator man kan ha i mikroen anbefaler jeg på det varmeste om man har flaskebarn, enten det er mm eller mme man gir. Husker jeg sto over gryta om natta de første dagene og tenkte at dette orker jeg altså ikke, men nå går det som en lek:) Min er bare 1 mnd da, så jeg må j o sterilisere en stund uansett- og med den dupeditten, kommer jeg nok til å gjøre det så lenge som mulig også, for det er jo ikke noe problem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå