Gå til innhold

Om nattamming og trøtt mann og svigers

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få ut litt frustrasjon!

Jeg ammer babyen min på 8,5mnd på natta enda. Hun drar det lenger og lenger mot morgen før hun skal ha mat, og jeg håper jo og tror at hun venner seg av med det selv. De siste nettene har hun bare spist en gang! Helsesøster sier at jeg kan prøve å avvenne henne ved ca 9-10mnd.

Mannen min går jo i jobb, og sover dårlig og blir trøtt av at jeg ammer babyen på natten. Han har ALDRI stått opp på natten pga babyen, men jeg foretrekker å ta babyen med i sengen, da drikker hun og vi sovner godt begge to.

Mine svigerforeldre (som egentlig er veldig greie) mener derimot at det bare er tull å amme babyen på natten. De jobbet nemlig når barna var små, så de fikk aldri mat på natten, og da mener de at det er riktig, og så får de med seg min mann på det, sånn at han tror at siden han ikke har tatt noe skade av å ikke bli nattammet kommer ikke vårt barn til å ta skade av det heller.

Men jeg blir så irritert når de tror at fordi de trodde noe på 70-80-tallet, så er det sånn fremdeles. Kanskje de ikke tok direkte skade av å ikke bli ammet, men de hadde kanskje hatt det enda bedre hvis de hadde blitt det?

Jeg ønsker uansett det beste for babyen min, og blir sint inni meg når andre mener at det jeg gjør er tull!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dem sier at når barnet spiser 3 måltider til dagen så trenger dem ikke mat på natta.. hs så til meg når gutten min var 6 mnd at han var stor nok til å sove hele natta uten mat..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...