MillaMed2 Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Har lest i en del innlegg at folk her vet hvor store babyer de kommer til å få. Det vet ikke jeg, og er i uke 38 nå. Hvor og når har dere fått vite dette? Er veldig nysgjerrig jeg også, for jeg er veldig redd for å få en veldig stor baby.
Sofapute Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 i mitt forrige svangerskap gikk jeg til en lege som hadde ultralyd, og fikk da vite at gutten min var over gjennomsnittet da jeg var 30 uker på vei. Det stemte bra. fikk en gutt på over 4kg. Legen jeg går til nå har ikke ultralyd, så jeg har bare vært på den vanlige. regner med at jeg får en stor gutt denne gangen, og kan få ultralyd hvis jeg absolutt vil ,men jordmoren spurte meg: vil du virkelig vite det?? Han må jo ut uansett... hehe så sant, så sant
Ooops I did it AGAIN Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Det er fordi vi har fått vekstestemering av en eller annen grunn. Jeg feks går hos gynekolog som tar UL hver gang jeg er der. Fikk en stor baby for ca 12 år siden, og vil unngå samme komplikasjoner som da. Derfor følger de med på størrelsen. Denne er 22% over gjennomsnittet og vil derfor ligge på ca 4,3-4,5 kg.. MEN det kan være store avvik i forhold til virkeligheten.. De måler jo hode og magemål og sammenligner med gj.sn.. Kan jo ha stort hode da;)
Umpa-Lumpa-Tykk rundt rumpa Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Jeg fikk vite det på overtidsvurderingen... 8 dager over termindato.
2 små og en undulat Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Jeg har vært på vektestimering uke 30+5 og skal i morgen (36+1) pga at forrige fødsel endte med hastekeisersnitt. Gutten var "bare" 4 kg, men tydeligvis for stor for bekkenet mitt... Det er ikke vanlig med ultralyd utover den rutinemessige, jeg hadde kun denne sist svangerskap. Men om man har hatt komplikasjonssvangerskap eller fødsel får man som oftest ekstra UL om man ønsker det:) Hvis du er nysgjerrig på hvor stor den i magen din er, kan du jo bestille time på privatklinikk. Koster vel rundt 700 kr vil jeg tro...
*emeline* Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Jeg er 38+1 idag og vet heller ikke hvor stor baby jeg kommer til å få. Jordmor lurte litt på om han kunne være litt liten når hun kjente på magen og fordi jeg ligger rett under den røde streken. Men jeg lå under med min forrige også og hun var rett under 4 kg, så jordmor sa at babyen kanskje ikke er så liten likevel. De som vet hvor stor baby de får må ha vært på ultralyd nylig, pga. mistanke om stor/liten baby. Er alt i orden er man bare på en ultralyd og får ikke vite hvor stor baby er.
hæppisnæppi<3 Skrevet 14. mai 2009 #7 Skrevet 14. mai 2009 Jeg var på ul uke 32 og fikk vite at babyen lå 11 dager foran skjema i vekt...vet jo egentlig ikke helt hvor tung hun da vil bli men regner med over 4 kgforrige var på 3,7 ca. Hvordan fikk dere vite vekstavviket?? Står det på ul skjemaet??
AdrenaLine Skrevet 14. mai 2009 #8 Skrevet 14. mai 2009 Jenta mi blir nok rett i underkant av 3500 hvis hun fortsetter kurven som nå... Heeelt fint for meg og musa mi. Hihi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå