Gå til innhold

Dere som har hatt hormon (eller kobber) spiral... Hvor lang...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...tid tok det før dere fikk tilbake menstruasjonen etter at dere tok den ut?

Og blødde dere noe før det? Altså da dere tok den ut?

Jeg tok ut spiralen for en mnd siden. Noen dager etter at jeg hadde tatt ut spiralen, fikk jeg en blødning jeg trodde var menstruasjon.

Nå har det snart gått en mnd, og jeg har fortsatt ikke begynt å blø. Føler meg egentlig gravid, men får bare negative tester, og desuten er jeg vel ikke så heldig at jeg blir gravid med en gang.

Men kan jeg vente meg mensen nå på mandag, eller må jeg regne med at det tar lenge tid?

Og var den blødningen jeg fikk mensen, eller får man slike blødninger når man tar ut spiralen?

Takker for svar. Blir gaaaal av å tenke på dette:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde bare kobberspirasl, og mistet ikke mensen av den:)

Ei venninne ventet i 7 mnd før hun fikk den tilbake. Hun hadde brukt hormonspiral. Tror nok det er noen som blør når den blir tatt ut, men kan jo ikke si med sikkerthet at det var en slik blødning du hadde:)

Lykke til da, selv om det er kjedelig å gå rundt og vente:)

Skrevet

Fikk aldri mensen tilbake etter at jeg tok ut kobberspiralen, ble gravid 14 dager etterpå ;)

Skrevet

Jeg fikk aldri mensen etter jeg tok ut spiralen..

Men vet om mange som det har tatt flre mnd før de har fått mensen..

Men så lenge mensen ikke kommer, så kan du jo være gravid til tross for neg tester.. Kan bare hende det tar litt lenger tid før du får pos test..

Lykke til =)

Skrevet

Jo, takk for det:)

Jeg håper jo selvfølgelig at jeg er gravid, men jeg vil vite det! Sitter midt i eksamensforberedelser nå, og blir gal av å ikke vite.

Tror ikke at jeg er det heller... Eller, vil ikke tro...

Jeg vil bare få mensen, slik at jeg kan slippe å lure sånn! Eventuelt en positiv test, men har ikke troen på det...

Skrevet

Tok ut hormonspiralen min for 2 mnd siden ca. Blødde i 10 dager etter at jeg tok den ut. Jeg var dessuten i et stort hormonelt villrede i 2 uker etter fjerning av spiralen - følte meg også gravid uten å være det (sikkert ikke det du ville høre men.... ) Blødningen kan både være mensen eller bare blødninger etter fjerningen¨- var ihvertfall det jeg fikk beskjed om.

Skrevet

Jeg tok ut min kobberspiral på første mensdag, hadde spotting i to dager før mensen kom på ordentlig. Det er tre uker siden.

Jeg føler meg også gravid, men vi har satsa for fullt denne mnd også da, selv om jeg ikke har testa etter el. Håper og håper og tenker og tenker...

Skrevet

Fikk blødning dagen etter at jeg tok ut hormonspiralen og etter det kom mens regelmessig (ca 30 dager). Jeg brukte 5 måneder på å bli gravid.

Skrevet

Takk for svar!

Godt å høre at de fleste av dere fikk mensen igjen rimelig raskt!

Det er helt greit å bruke litt tid på å bli gravide, altså. Problemet er å ikke ane hvordan kroppen min fungerer lengre.

Jeg er også kjempehormonell! Gråter for ingenting, men blir heldigvis ikke så lett sinna, da.

Merker tydelig at ikke alt er som det skal være i kroppen min, men det skal vel bare mangle etter lang tid med hormonspiral;)

Skrevet

Hei! For meg tok det 3 mnd og så to mnd før neste mens igjen... Veldig lang ventetid!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...