Gå til innhold

Hva gjør dere 17. mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og lillegutt på halvannet år er alene på 17. mai i år, kan ikke si jeg gleder meg iallefall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter på et fly til Tyrkia på 17. mai faktisk. :o)

Skrevet

Skal først gå i tog her hjemme..

Så skal vi til svigers på grillings =)

Skrevet

I år skal vi for første gang gå i tog med barnehagen. Tidligere har vi stått og sett på barnetoget og pratet med kjentfolk vi har møtt. Etter toger spiser vi kake med noen venner før vi ser russetoget (som egentlig er like kjedelig hvert år). Etter russetoget skal vi møte to av besteforeldrene før vi drar til de andre to og er med på et arrangement der de bor.

Hvis dere ikke har familie i nærheten, så ville jeg prøvd å finne ut om det er noen venner av dere som heller ikke har familie i nærheten og finne på noe med dem. Hvis ikke du får lagt noen planer på forhånd, så kle på dere finklærne og gå ut og se på toget og ta ting som de kommer. Her er det tivoli som man kan gå innom, kanskje det er noe sånn hos dere også? Eller gå på en skole i nærheten og spis is og kaker og snakk med naboene dere møter.

Skrevet

Tenkte å dra inn til Sandnes å se på folketoget. Men orker ikke av to grunner: enten at det dassregner, noe det ofte kan gjøre på disse kanter selv om meldingene er gode. Eller formen er elendig, under en måned til termin og jeg f.eks ikke får på meg de ene par skoene som passer....

Men håper vi kan komme oss ut, kan se for meg at Jonas på 15 måneder vil elske musikk og alle folkene....

Skrevet

Så trist at dere skal være alene:-/ Du får gjøre hyggelige ting i lag med han likevel, da. Tivoli, spise ute, se barnetoget etc. Gi han en fin opplevelse, og gjøre det beste ut av situasjonen:-)

Vi skal først se barnetoget, på tivoli, hjem til min søster å grille og dra ned på skolen for å spise is og delta på aktiviteter. Deretter skal jeg på kirkegården, tenne lys og besøke min gamletante og min bestemor. Resten av kvelden tilbringer jeg med bestemoren min (arvingen skal være hos sin far/familie)

Skrevet

Folketog kl 12.

Synge på festmøte kl 13.

Aktiviteter på barneskolen kl 15.

Ut og spise middag på restaurant kl 17/18.

Kveld med tv, film etc:)

Skrevet

Drar til byen og ser på toget.

Skal spise lunsj med noen venner og høre på mer korpsmusikk.

Borgertog etterfulgt av leker på den lokale skolen.

Skal til noen venner og grille. Tenker vi er hjemme innen kl 20 slik at ungene får lagt seg etter en lang dag.

Har vurdert å dra på skolen her om morgenen også, men tror ikke jeg orker å pynte og få ut to små innen kl 08. Mannen er iallefall klar for å vente en time og reise til byen rundt kl 10, 10.30.

Skrevet

Åh, jeg trenger nye tradisjoner - her har vi falt aldeles mellom to stoler.

Svogers har egne arrangementer der de bor (litt bortgjemt bydel selv om det er i samme kommune), vi har ikke skolebarn ennå, svigermor er bortreist så da er det bare oss 4 + min mamma som er hjemme. Venner har egne tradisjoner og arrangementer. Blæh - blir nok å lufte festklærne litt og se barnetoget, deretter spise noe hos mamma og så har vi ingen planer utover det...

Skrevet

Vi skal først kose oss med en lang morgen(barna pleier å våkne kl 6-7) hjemme før frokosten inntas på samfunnshuset ca kl 10. Etter det er det tog, kaffe og kaker på eldresentret hvor min bestemor bor, så leker for barna og deretter middag på samfunnshuset.

Jeg har litt lyst til å ta en tur til byen også men det hadde ikke sambo særlig lyst til så vi får se. "Lillegutt" har bursdag den dagen også så vi blir sikkert å kose oss hjemme med litt feiring tenker jeg. (Skal ha selskap dagen før da men pleier å få gaver fra oss her hjemme den dagen.) Er meldt veldig bra vær så satser på at det blir sånn.

Skrevet

Vi skal til foreldrene mine å grille utpå dagen. Før det, vet jeg ikke. kommer an på været. Orker i hvert fall ikke å drasse med meg 2 unger ned til Oslo sentrum, så blir noe i nærmiljøet. Mulig vi drar bort til svigers før vi reiser til mine foreldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...