mai09-baby Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 jeg og samboer er for tiden i hjembyen vår hvor vi skal være fram til jeg skal føde (termin om 2 uker), men vi bor egentlig 3 timer unna. Jeg kan se for meg at jeg har lyst til å reise hjem ganske fort etter sykehusoppholdet, og bli kjent med den lille i våre omgivelser osv.. men samboeren mener at vi må bli her (bo hos mine foreldre) en ukes tid etterpå, sånn at alle vi kjenner kan komme på besøk og hilse på og sånn.. skal uansett tilbake hit om en mnd ca, og jeg tenker at de nærmeste kommer og besøker oss på sykehuset nå, også kan heller venner og bekjente hilse på neste gang vi kommer..? samboer mener vi må bli her siden vi bor så langt unna, og da er det så tungvint å komme på besøk til oss.. vi bor til vanlig i oslo området, og familie og venner er stadig vekk i området der uansett, så da kan da vel folk ta seg bryet, og besøke oss da, fremfor at vi skal tenke på hvordan vi kan tilfredsstille alle her på en effektivt måte før vi drar.... vil heller bruke den første tida på å bli kjent med den lille, i litt rolige omgivelser bare.. måtte bare lufte tankene litt her, blir så frustrert....!
Sofapute Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Jeg forstår deg så godt! Hadde også ønsket å dratt hjem hvis jeg var deg... Den første tiden etter en fødsel er slitsom for deg som nettopp har født. man trenger den roen og tryggeheten som man er vandt til, og som man bare kan få i sitt eget hjem. Synes egentlig bare det er rett og rimelig at det er DU som skal få bestemme dette. Kanskje samboeren din ikke helt skjønner hvorfor du vil hjem? Du må nesten bare prøve å forklare han hva du føler og si at du ikke mener noe vondt med det, men at en fødsel er en skikkelig påkjenning, og spsielt dagene etter. Jeg ville ikke ha besøk på sykehuset en gang sist, fordi jeg var så utslitt både fysisk og psykisk. følelsene tok helt overhånd og jeg ville bare være i fred med babyen og min kjære. Jeg hadde veldig korte besøk, og noen ganger tok samboeren min babyen ut på gangen sånn at folk som absolutt MÅTTE komme når jeg ikke ville, fikk hilse på ham. Skjønner jo at folk vil se babyen, men du skal først og fremst tenke på deg selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå