Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare spørre...er det flere her som har illeluktende utflod om dagen?

Dusjet igår kveld og har skikkelig lukt nå idag..

Blir litt engstelig jeg da......eller er det ikke noe å bry seg om?

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+spire
Skrevet

Har du brukt noen slags såpe da? Og hvordan "illeluktende" er utfloden, hva lukter det, liksom?

Skrevet

jada, ille for tiden....

er visst veldig vanlig i svangerskap etter som jeg har hørt...

og det hjelper ikke å ikke bruke noe såpe (som er anbefalt)

Gjest eelis+spire
Skrevet

Illeluktende er galt i følge legen min uansett. Hun sa at forandring i lukt er normalt, så lenge utfloden ikke lukter vondt - da er det noe som ikke stemmer :-P

Skrevet

Kanskje du har fått sopp!

Utfloden kan lukte annerledes under svangerskapet, men skal som overnevnte sier ikke lukte vondt....

Skrevet

Hvis det lukter "rotten fisk" kan du ha overvekst av en bakterie i skjeden, som må behandles med antibiotika. - Så hvis det lukter riktig ille, ta kontakt med legen og la han/hene se på det.

Gjest Tipsie
Skrevet

Hei.

Er det illeluktende utflod skal du ta kontakt med legen din.

Du har mest sansynlig fått Bakteriell Vaginose.

Dette behandles med stikkpiller, som innføres i kjeden 3 kvelder på rad.

Du kan ikke ta andre antibiotika medisiner nå når du er gravid.

Ta en tur til legen og få resept på disse (husker ikke hva de heter).

Det hjelper ikke med reseptfrie midler som Lactal osv, da disse kun fjerner

lukten, og ikke årsaken (som er overvekst av bakterier).

Best å få bort denne "tilstanden" under graviditeten.. For ikke å snakke om hvor plagsomt / sjenerende dette kan være.

Ring til legen så får du nok tidlig time siden du er gravid.

Lykke til! Hilsen ei som har vert gjennom det samme. ;)

Skrevet

sliter faktisk med det samme. kan lukte det gjennom klærne mine. nøtter ikke å vaske. Har hatt det sia æ ble gravid. For til legen da. å det va verken sopp eller bakterier. Var sånn jeg fikk vita at jeg var gravid. Men sliter enda med den lukta, å en kraftig utflod. har tenkt å prøve laktal. får det er ikke nå serlig å ha noe så illeluktanes rundt seg ..

Skrevet

Jeg skriver under her. Lukter ganske mye, hjelper ikke å dusje for det kommer jo tilbake nesten med en gang! :@ Har vært å kjørt vivag så jeg tenkte å begynne med da jeg også har fått påvist gbs i urin som ble behandlet med antibiotika. Ikke gøy å gå å lukte, men ser ut som det er veldig vanlig blandt gravide. Så lenge man dusjer/vasker seg nedentil en gang om dagen så er det ikke så masse man kan gjøre:S

Skrevet

Er det sopp kan du ta canesten, reseptfritt (ikke bruk innföringshylsen, kun fingre, står på pakken).

Spörr om råd på apoteket.

Vivag, lactal og liknende hjelper kun mot ubalanse i underlivet, kan virke forebyggende mot sopp, men hjelper ikke nevnverdt når du har fått sopp. Du kan evt ta den etter behandling med canesten

Gjest Tipsie
Skrevet

millimy.

Merkelig at det ikke var bakteriell vaginose du hadde... Tok legen prøver?

Grunnen til at jeg synes det er merkelig er at diagnosen stilles på symptomer, (trengs ikke prøver) og dersom det er illeluktende utflod iform av sur fiskelukt (el) så er dette det viktigste symptomet på BV.

Hadde det akkurat likt som du beskriver, og hos meg forsvant plagene helt

ved hjelp vagitorer (på resept) som innføres i kjeden 3 kvelder på rad.

Det står skrevet flere steder at når du er gravid kan lukt, mengde og konsistens på utfloden forandre seg.. MEN den skal IKKE være ILLELUKTENDE.

Som jeg har skrevet tidligere (lenger oppe) så får du ikke bukt med problemet ved bruk av reseptfrie midler.. Selv om de tar bort lukten..

Vet hvor plagsom og sjenerende denne "tilstanden" er selv.

Lukta setter seg i klær og alt.. Fusj!

Så håper du får noe for det hos legen din jeg. ;) ;) ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...