mamo82 *2 jenter* Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Jeg er ikke så bevandret i kakebakingens verden, men må jo nesten lage bløtkake til 17. mai! Har tenkt å kjøpe en ferdig kakebunn, den som er ekstra tykk og fin. Så kommer spørsmålet: HVA skal jeg fylle den med? Har lyst på en frisk kake som ikke blir så altfor søt, gjerne med noe annet fyll enn jordbærsyltetøy, banan, osv. Alle tips tas i mot med stor takk!
attpåklatten blir storesøster! Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Du kan jo prøve med aprikos eller ananas......
Prinsesse Gidderikke! Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Hvis du vil ha noe som er friskt så anbefaler jeg deg å bruke fruktcoctail. F.eks et lag med fruktcoctail og et med vaniljekrem blir veldig godt og ikke for søtt......
tre gulljenter <3 Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 Jeg bruker ferske/ frosne jordbær og vaniljekrem, med gele med oppskjært jordbær i på toppen, jeg synes det er supergodt, og synes ikke det er for søtt, men hver sin smak da ;-) Det er så enkelt, da slipper man å pynte ;-) Bare sprute krem på sidene, så ser den veldig fin ut.
svanemamma Skrevet 14. mai 2009 #6 Skrevet 14. mai 2009 Du kan kjøpe frosne bringebær. Tin dem og la litt av safta renne av dem. Deretter pisker du krem og vender bærene inni kremen. Kjempegodt, friskt og så får du en frisk farge på kaka.
MinnieMe Skrevet 14. mai 2009 #7 Skrevet 14. mai 2009 Når jeg var lita lagde min bestemor bløtkake uten krem (er kanskje ikke bløtkake da men... hvor hun hadde vaniljekrem i midten og melis på toppen... nam så godt! Ellers er sviskekompott (moset, så det ikke er klumper i den) veldig godt sammen med fks kremlaget i midten. Høres ikke så godt ut, men det er det, samtidig som kaken blir veldig saftig. Smør et tynt lag med sviske på bunnen, ha kremen oppe sviskelaget, m.a.o ikke bland krem og sviske. Selv om det sikkert går ann det og, blir bare ikke så delikat farge... :/ Bløtkake med sjokoladebiter i kremen er også godt Friske (evt frosne) jordbær/bringebær/bjørnebær er uansett godt som pynt da. Og banan og melon er jo friskt da, selv om jeg ikke har prøvd det på bløtkake selv.
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 14. mai 2009 #8 Skrevet 14. mai 2009 Vår favoritt er å ha vaniljekrem og syltetøy, eller vaniljekrem og banankrem (moser 4-5 bananer og blander med krem og smører på) Ta en titt på detsoteliv.no og bli inspirert....
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 14. mai 2009 #9 Skrevet 14. mai 2009 FERDIG NØTTEBUNN FERDIG VANILJEKREM FROSNE BÆR (jord, bringe, rips, bjørne-bær blanding.) med vaniljesaus til... NYYYYYYDELIG! (og rævva lettvindt!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå