Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått med meg at flere går på blodfortynnede i forbindelse med prøving/graviditet, og lurer på hva det skal være godt for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får blodfortynnende nå fordi jeg har en muskelknute i livmoren som ligger nære slimhinnen. Knuten kan føre til at det blir dårligere blodgjennomstrømning, som igjen gir dårligere festeforhold for egget (slik jeg forsto dr. Hausken).

Skrevet

Blodfortynnende kan være bra når man eks har forskjellige typer autoimmune sykdommer el sykdommer hvor blodet klumper seg. Det er sykdommer hvor kroppens immunforsvar angriper "seg selv" - ens egen kropp. En type er "likfingre" (reynards syndrom el.l m kalde/blå fingre, tær, nese), hvor blodårene trekker seg sammen slik at man får dårlig blodgjennomstrømning, og det er større sjanse for at blodet klumper seg. Også litt det som skjer ved migrene (m aura og lammelser spesielt) at blodårene får krampe og man ikke får nok blod.

Ved utvikling av foster er det veldig viktig med blod til de små blodårene i livmoren, sånn at det blir nok næring. Tror også det kan hjelpe mot at blodet klumper seg i morkaken ol...

Men det er jo kompliserte saker, og ikke noe som anbefales de som ikke trenger det. Det kan gi større blødningsfare i svangerskapet/fødsel.

Skrevet

Er enig i det som skrives i innlegget over her! Jeg skal ha klexane fordi jeg har endometriose i slimhinnen i livmora og dette skaper ikke helt gunstige forhold så derfor må jeg gå på blofortynnende!!

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Jeg gjør pga at jeg har koaguleringsproblematikk. Blodet levrer seg og jeg trenger derfor blødfortynnende slik at jeg ikke skal miste.

Skrevet

Jeg har ingen diagnose, men har mistet 9 stykker, så legene ville prøve det. De mente at eneste grunn til å det gikk galt igjen og igjen var dårlig blodgjennomstrømning i livmoren. Ser ut som de hadde rett. Er nå i uke 21 med to små jenter :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...