Tildemana Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Det er mange som blir utålmodige utover i svangerskapet. Mange har diverse plager også, og da er det kanskje ganske forståelig. Men erfaringsmessig så er det sånn at plutselig er det over og babyen er fordundre meg ett år allerede, enda du "nettopp" kom hjem fra sykehuset! Har selv blitt utålmodig på slutten av og til, men denne og de to siste gangene har jeg insistert på å nyte selv de siste ukene. For dette er livet, og det kan være den siste gangen jeg får baby. Mange kan ikke få barn heller. Så derfor er jeg så veldig takknemlig for at jeg kan få barn og få oppleve dette stor underet! Min teknikk for å nyte den siste tiden også, er å senke forventningene til hva jeg skal få gjort, ta oftere pauser- gjerne lange. er jeg sliten en dag, bare kaster jeg dagsordenen og satser på å ikke gjøre stort, er jeg pigg er jeg takknemlig og effektiv, men tar pauser...må jo spare litt på kreftene:-) Jeg sier nei til ting jeg ikke orker. Håper alle dere andre også nyter den siste tiden! Lykke til videre!! Jeg håper alle
Misti Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 høres bra ut det.. =) klarte og nyte de siste ukene med førstemann. Men nå så klarer jeg det ikke. Jeg får ikke gjort det jeg vil gjøre sammen med gutten min. ikke hoppe på trampoline, klarer ikke sykletur med han, pga rygg og bekken klarer jeg ikke og krabbe rundt på gulvet og leke med han sånn som jeg vil. Dette iriterer meg.... og det blir ikke bedre når lille gutt dytter på magen og sier, kom ut så mamma kan hoppe med meg...
Lystpåentiljeg Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Jeg har ikke noe problem å fordrive tiden i alle fall - kunne fint gått hjemme hele tiden, hauger av ting som må gjøres. Prøver å sette av tid til å slappe av litt, både fordi kroppen trenger det nå - og fordi jeg vet at det kommer til å bli vannvittig tøft når nr 2 kommer, hvis han likner nr 1.
Anita*født* Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Jeg skal virkelig jobbe med å nyte disse siste ukene,for jeg vet dette er siste gangen,og jeg summa sumarum hatt et flott svangerskap.Nå skal det lades opp til fødsel....Og mye kos i året som kommer..
benedicteh Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Helt enig, jeg og føler meg vanvittig priviligert og heldig som kan få gå gravid. Forrige svangerskap nøt jeg alt med graviditeten, hele veien, men var utrolig stresset etter å treffe ungen. Er stresset nå også, på å få se det lille vidunderet, men jeg ønsker å endelig kunne lene meg tilbake noen dager og bare slappe av og glede meg over alle spark og tegn på at det nærmer seg. Hadde siste eksamen for denne våren i dag, nå er det bare noen småting igjen som jeg ville satt pris på å få gjort før nestemann kommer. Skal kose meg med det, og nyte eldstejenta det jeg kan mens hun fortsatt er den eneste
Ooops I did it AGAIN Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Nyter også disse ukene.. Synes dagene flyr.. Kan bli litt kjedelig innimellom da, for jeg har vært delvis og etterhvert helt sykmeldt pga bekkenløsning siden januar... Klarer lite å gå, men spaserer litt rundt i gata her... Men nå vet jeg at det nærmer seg, og jeg gleder meg kjempemasse:)) Og dagene går med til å sulle rundt her hjemme og gjøre litt og litt av husarbeid, vaske babytøy og sengetøy (til og med strøket det;)) Tenkte å bruke et par dager på å bake meg opp et lager av brød og rundstykker så slipper jeg å tenke på det når vi kommer fra sykehuset. Mammaen min har sagt hun skal komme og hjelpe meg med en skikkelig husvask før fødselen, så det tilbudet tar jeg imot;) Ikke det at mannen min ikke kan hjelpe til, men mamma er så innmari nøye;) hehe Det eneste jeg synes er tungt nå er at babyen ikke klarer å bestemme seg for hvilken vei den skal ligge. Og til tider kjennes det ut som den er mer bak ribbeina enn nede mot bekkenet.. Og da blir det så tungt å puste.. Klarer knapt å å sokker på meg heller, for å bøye seg fram da er umulig.. Da var det bedre når hodet nesten hadde festet seg og magen hadde sunket laaangt ned. Nå er den på topp igjen. Hmm.. I bunn og grunn nyter jeg de siste ukene... kan være siste gang jeg er gravid... Men skal nå bli umåtelig spennende å møte den lille om noen uker da:)
mortilgutt Skrevet 14. mai 2009 #7 Skrevet 14. mai 2009 ...overfør litt nytelse til meg og.... :/ Eg er BARE lei av å venta. Har 4 veker igjen til termin....kanskje det er fordi eg gleder meg så? Så er eg så vanvittig trøytt, tung, tungpusta, tett i nasen........ Pluss at eg visst om min graviditet to mnd lengre enn dei fleste andre sidan det er eit prøverørsbarn eg har i magen. Klart eg gler meg over det store, litle underet i magen, men vil ha det ut NO!!!!! -Det er vel kanskje ein grunn for at me går 9mnd gravid, for å verta lei og berre venta på at underet skal koma ut..... Skal i all fall nyta at mor kjem og tek seg av ugraset ute i dag. Neste helg kjem mor og ei søster og skal vaska skikkeleg i huset vårt. Deilig!!!! Godt med god familie!!! Lukke til med siste innspurt, alle saman!!!
Erymax Skrevet 14. mai 2009 #8 Skrevet 14. mai 2009 Så,sant så,sant det du sier her Tildemana...hvis man er i god form da;) Jeg har jobbet fullt og stått på frem til 3 uker før terin, og nyyyyyyyyyyyyyyter nå hjemmetilværelsen.Høygravid med masse liv i magen, kan være hjemme når mine 2 andre barn kommer fra skolen,pusle rundt i huset og gå på cafe med venner og bekjente Når ellers i livet har man tid til alt dette Kos dere alle høygravide som orker og klarer det:)
♥REBECCA♥ Skrevet 14. mai 2009 #9 Skrevet 14. mai 2009 jeg nyter virkelig ikke denne tiden som er igjen,orker jo ikke noe med guttene mine, har en på 7år og en på snart 11mnd,og orker jo ikke gjøre noe med dem. vill liksom kunne sette meg ned på gulve og leke med minsten, ut og gå tur med ungene,hoppe på trampolina,leke ute med dem,leke på lekeplassen,men ikke noe kan jeg,så fort jeg setter meg eller gjør noe så plages jeg med bekkene,eller ryggen. så nå vill jeg bare bli ferdig så jeg kan kose meg med barna:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå