Gå til innhold

BIND/ OB i renselsestiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke særlig lyst å gå seks uker med bind i renselsestiden, men vet at ob helst ikke skal benyttes pga infeksjonsfare. Synes imidlertid å huske at jeg brukte det likevel etter fødsel nr 1 for 9 år siden... Noen andre som bruker ob i stedet, og hvor tidlig etter fødsel har dere i så fall tatt sjansen på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da synes jeg du tar veldig store sjanser! Det er jo helt åpent oppover, for livmorhalsen er jo åpen. Du risikerer derfor underlivsinfeksjon og sterilitet.

Skrevet

Jeg stilte noenlunde det samme spørsmålet for litt siden og svarene varierte litt. Noen mener at det er uaktuelt med tampong, både pga infeksjonsfare og fordi man er sydd/sår og ikke vil putte noe oppi der... :/

Andre svarte at de hadde brukt tampong etter et par uker.

Jeg ser heller ikke for meg at jeg skal bruke bind i 6 uker, så tror jeg blir å sjanse på tampong etterhvert, med hyppige bytter da så klart. Skal høre med jordmor/sykehuset også da...

(har termin om halvannen uke ca)

Skrevet

Nå er det jo ikke sikkert at du blør i 6 uker da - selv om det er vanlig for mange. Slutter etter både 4 og 8 så store forskjeller.

Jeg hadde ikke orket tanken på tampong, pga sårhet + infeksjonsfaren.

Kan jo være at du bare blør i 2 uker, og har brunlig utflod en stund etter det - så da kan du jo bare bytte truser flere ganger om dagen i stedet. Ingen drøm å gå lenge med bind, hvis det i tillegg er varmt ute - blir jo klamt og ekkelt.

Skrevet

Synes nå å ha lest en plass at man kan bruke tampong etter en stund jeg da...dette skal jeg jammen meg spørre legen om nå på tirsdag. har også veldig lite lyst til å gå med bind hele sommeren...blødde ganske lenge forrige gang, men da var det midt på vinterer og jeg var for det meste hjemme... blir vel skjørt i hele sommer tenker jeg ;)

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at sykehus og lege der jeg fødte sist frarådet tampong så lenge man har renselse. Pga infeksjonsfare som dere sier.

Jeg blødde 10 uker sist og det er ingen drøm akkurat, men tar da ikke sjansen på infeksjoner fordet...

Skrevet

Man kan bruke OB hvis du klarer og ha noen ting inni deg. Det fikk jeg svar fra jordmor forige gang også en tips prøve sove på magen etter fødsel og bruke sånne trange truser( hold-in mage truser). Da blir blød tiden kortere. Det hjelp meg 4 år siden. Bløde bare ei uke .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...