Snart 3 søte små ;) Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Hva har man egentlig krav på vist man er alene mor?? Jeg har snart 3 barn under 3 år og er arbeids ledig ( får idag dag-penger fra nav, men stønads perioden er snart ferdig) Ville jeg i det hele tatt klart meg økonomisk ???? Har veldig lite peil på hva man egentlig har "krav" på , noen som vet ??
erteposen + 4 Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Kommer an på inntekten. Overgangstønad om inntekten er lav (det kan en kombinere med studielån og en kan få en treåring utdannelse i den perioden. Da har en det greit i tre år, og en sikrer fremtida) Dobbel barnetrygd Bostønad om inntekten er lav. Redusert bhg. Bidrag.
Puselure Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Se denne tråden fra aleneforeldre: http://www.dinbaby.com/forum/thread/136896000
du og jeg og vi to Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Hva man har krav på henger sammen med inntekt hos deg og inntekt hos bf. Jeg tjener for mye og får kun utvidet barnetrygd på i underkant av 1000 kroner. Bf har ingen inntekt (student) så jeg får heller ikke barnebidrag. Men når du er arbeidsledig blir det vel annerledes, du finner sikkert noe på Nav sine sider.
Snart 3 søte små ;) Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2009 vill få ca 18000 utbetalt jeg da .. huff og huff.. Det skal ikke vere enkelt skjønner jeg...
du og jeg og vi to Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Du har ikke mulighet til å finne deg en jobb som er ok betalt da?
Snart 3 søte små ;) Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 13. mai 2009 Alt er jo mulig , meln har sterke tvil Har gått 6 år på vidregående , uten å bli en dritt! Har brukt opp muligheten til å få støtte fra lånekassen siden jeg ikke har tatt eksamen etter noen av årene... Så der røyk muligheten med å ta utdannelse mens man fikk os . Og uten utdannelse blir det ikke spes bra utbetalte jobber her vi bor i allefall.. Iallefall ikke om jeg ikke kan jobbe kvelder og helger... Men men , går nok bra til slutt for det
du og jeg og vi to Skrevet 13. mai 2009 #8 Skrevet 13. mai 2009 Æsj, så kjipt. 18.000 høres jo ikke så verst ut, men hvis du er vant til mye mer blir det jo vanskelig.
Little Dreamer Skrevet 13. mai 2009 #9 Skrevet 13. mai 2009 18000 for å gjøre ingenting....er ikke det luksus?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå