Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Brukte ikke smokk på førstemann da han ikke var interessert. Har nå fått en liten sutter som jeg tror kanskje hadde satt pris på en slik duppedings. Men jeg er litt usikker på om det er ett gode eller ett onde.

Hvilke erfaringer har dere?

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et gode!! Synes de fleste som har barn som ikke tar smokk, virker veldig ivrige på å få dem til å ta den, for å lette leggeprosessen litt spesielt;)

Skrevet

Tja... har hatt 2 uten smokk. Har vært glad for det hver gang jeg hører om de som må opp ørten ganger ila natte for å putte inn smukken igjen og jeg vært glad for å slippe avvenningen...

Skrevet

For meg var smokken en deilig lettelse. Gutten min har hatt stort sugebehov siden fødselen. Slik slipper jeg å bruke puppen min som smokk. Jeg legger han i senga, gir han smokken, også sovner han helt på egenhånd. Han spytter den selv ut når han er ferdig. Nå er det forsåvidt viktig å vite at babyene helst ikke skal sove med smokken i munnen hvis han er ferdig å suge på den. Da kan man komme i den situasjonen som hun over her sier at man må løpe inn natta lang fordi ungen mista smokken.

Skrevet

Et gode :-) Er en kjempefin trøst når de er lei seg, har slått seg, er trøtt eller kosete. Har begrenset smokkebruken til natten og soving på dagen, og i bilen. Men har også alltid med smokk når vi er ute, er en fantastisk propp når de begynner å gråte f.eks i butikken. Har vært lite opp for å putte i smokken natterstid, ofte spytter han den ut og sove uten. Avvenning for vi ta når den tid kommer, vet om mange hvor det ikke har vært noe problem. Vi har jo Kaptein Sabeltanns smokkerom :-) Har funket for mange.

Skrevet

For meg har det bare vært et gode, og ikke noe vanskelig å slutte med (noe jeg ser for meg at tommel er - den kan man jo ikke gi til Kaptein Sabeltann feks, hehe). Brystvortene mine fikk litt pause, plutt og snupp har fått stilt både litt suge- og kosebehov og den har vært gull verdt for nattesøvnen + lange bilturer. De har (etter de sluttet å være småbaby) bare fått ha den til soving, som nevnt lange bilturer og som trøst når de er syke, så de har ikke gått med den i munnen all day. Snupp hadde heller null problem med å slutte med den om natta da hun var 2år og 10mnd, håper det går like greit med plutt.

Skrevet

Skulle ønske mi tok smokk, for her er puppen smokk, og hu vil ha smokk hele natta!

Skrevet

Jeg hadde mer enn gjerne sett at min lille gutt fortsatt tok smokk. Da hadde vi nok hatt et problem eller to mindre. Spesielt i forhold til legging. Han er vanskelig å legge uansett når det er, finner liksom ikke roen, så han må ammes eller trilles i søvn. De gangene han får et innfall og tar smokken, så roer han seg utrolig.

Han tok den fint til han var ca 6 uker, etter det kan jeg nok telle på en hånd de gangene han har tatt den.

Kunne sikkert vært grei og ha i løpet av dagen når han er litt sutrete og liksom ikke vil noen ting også. Og for å roe når han får "raserianfall". Han er veldig utålmodig av seg, og har et utrolig temperament, så tenker av og til at det kunne vært greit med den smokken å putte inn. Ikke sikkert det ville funket, men har det som ønsketenkning i hvertfall :-)

Skrevet

Smokken gir så ufattelig mye kos/trøst å gjør ting veldig mye lettere! :-)

Særlig for åss me mme-barn som har et suttebehov ;-)

Skrevet

Smokk!! Har 3 barn, eldste er 3 år, og vi "sendte" smokkene til Sabeltann i går. Gikk veldig greit! Har vært god å ha ved legging og bilturer, samt trøst/kos når hu var mindre. De 2 minste nærmest tvang jeg på smokk, de begynte med tommelen bare noen dager gamle. Tommelbruk er nok vanskeligere å avvenne, pluss at det gir verre tannstillingsfeil enn smokkbruk. 3åringen var nettopp hos tannlegen, og det var hun som sa at hun måtte slutte med smokk(selv om vi selvfølgelig hadde begynt å snakke om det allerede..), pga åpent bitt. Det retter seg som oftest av seg selv, men med tommelbruk kan de få utstående tenner i tillegg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...