Gå til innhold

hva er et passelig beløp å gi i bryllupsgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i bryllup til en god venninne og lurer på hvor mye penger jeg skal gi!? Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker å gi for ca 1000 kr.

Skrevet

Man gir jo etter evne da, så du må tenke hva som er riktig for deg og din økonomi. Vi hadde nok lagt oss på en tusenlapp.

Skrevet

Vi gir 500,- til venner.

Skrevet

Rundt 1000 kr fra et par som er invitert til middag. Det er jo på en måte kuvert prisen om middag og drikke er inkludert.

Skrevet

Ja det var det jeg tenkte! Takk for svar!

Skrevet

Kuvertprisen om man er på hotell er jo fort 1-1200 kr pr pers. Så da bør man i såfall gi 2-2500 kr pr par da?!

Skrevet

Da hadde jeg i så fall aldri satt mine bein i et bryllup igjen.

Skal jeg betale for maten skal jeg bestemme hva jeg skal spise også.

Skrevet

Jeg gir ikke gave etter kuvertprisen;) Jeg gir gave fordi jeg har lyst å gi brudeparet noe, ikke pga utgiftene de har for å invitere meg i bryllupet.

Vi gir 750 til gode venner.

Skrevet

Jeg syns egentlig ikke det er "passelig" å gi penger i gave til venner i det hele tatt. Jeg ville kjøpt en gave og ville kjøpt for mellom 500-1000kr ettersom hvor nære venner det var.

Skrevet

Helt enig. Det heter seg jo at man skal gi tilsvarende kuvertprisen, men det er det vel neppe noen som gjør i dag med de kuvertprisene som er i enkelte bryllup.

Skrevet

ja, men nå ønsker de seg penger ettersom de skal realisere drømmen sin om å bygge seilbåt:)

Skrevet

Jeg synes det er helt greit å gi penger, har ingen problemer med det. Mange av mine venner ønsker seg penger til kunst - og hadde jeg kunne sponset en seilbåt hadde jeg bare blitt glad;)

Skrevet

Det er en "verdig" pengegave. Jeg gir ikke penger om paret ikke har en ønske eller en plan. Ofte spleiser vi en stor gjeng og kjøper kunstgavekort eller noe vi vet de ønsker seg. Seilbåt var jo et fantastisk gave:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...