Vivil-08 Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Har veldig lyst på nøstebarn sitt, men det er så dyrt! Er det verdt "merprisen" i forhold til de du får tak i i barnebutikker ellers? Er det noen som kan anbefale noen? Og er det stor forskjell mellom skinn med merinoull og vanlig lammeull? Har lyst på et som ikke er så langhåret...
2Gull09♥11!! Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Hei! Dytter denne litt da jeg også lurer på dette ! Ser at flere barnebutikker (Reflex, BH osv) også har lammeskinnm men de ligger på rundt 399 osv... Er ikke disse bra nok? Skjønner at man ikke nødv bruker kid eller ikea sine, men skulle jo tro at babybutikkene sine var gode nok?
chicas Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 Jeg har tre barn og har prøvd litt av hvert på lammeskinn fronten. Førstemann hadde ikke lammeskinn i verken seng eller vogn - og han har alltid slitt med både søvn og mat. Så til andremann bestemte vi oss for å prøve lammeskinn i senga i og med at vi hadde hørt så mye bra om det. Vi kjøpte et på BarnasHus. Selv om dette skinnet også var ekte lammeskinn ble det fort veldig klamt og når junior etterhvert begynte å snu seg rundt lå hodet hans godt begravd ned i skinnet pga de lange hårene. Med tredjemann har vi nå investert i ett fra Nøstebarn som vi er utrolig fornøyde med. Så min konklusjon er at man bør vektlegge følgende når man kjøper skinn til senga: 1) At det er ekte merinoull da det er tettere så barnet blir liggendes oppå skinnet - ikke nedi. Det er da det regulerer mot varme/kulde best. 2) At det er korthåret Ble langt dette:-) Lykke til!
veldig klar:) Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 Nettopp fått i posten fra barnas hage, bestilte på nettet http://www.barnashage.no/ Når eg leste spesifikasjonene på dette ser det ut som samme som nøstebarn sine, i merinoull. Nå har de tilbud til 449 (3 dager siden), så kan jo sjekke. Det er korthåret og kjennes veldig deilig ut.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 14. mai 2009 #6 Skrevet 14. mai 2009 Jeg har bestilt fra Lilleprinsen. Ikke fått det enda. Men prismessig ligger dette mellom nøstebarn og de andre butikkene (fordi de har salg på lammeskinn nå). Har bestilt et korthåret som heter medisinsk lammeskinn, så tenker det tilfredsstiller kravene.
Hyacinth Bucket Skrevet 14. mai 2009 #7 Skrevet 14. mai 2009 Nøstebarn sine er verdt hver eneste krone spør du meg. Har både fra babyshop og nøstebarn. Det fra babyshop hadde vi i vognen og det fra nøstebarn hadde/har vi i sengen. Det fra nøstebarn er like fint nå 2 år etter vi kjøpte det. Tåler fint å vaskes og gres og er like fluffy. Det er jo vesentlig for at det skal være noe poeng i å ha det. Det skal jo "lufte" på varme dager og varme på kalde dager. Husker ikke helt hundre her, men mener at det var noe som at nøstebarn sitt er ikke kjemisk renset og inneholder lanolin, noe som gjør det "selvrensende". Skinnet vi har fra babyshop er flatklemt og slitt og gir fra seg dotter når vi grer det. I tillegg syns jeg at sønnen min er litt klam etter å ha sittet på det. Er nok fordi det ikke er like fluffy og puster derfor ikke så godt. (Eller så har jeg bare hatt uflaks med akkurat det skinnet jeg kjøpte der...)
Sørlandsbaby09 Skrevet 14. mai 2009 #8 Skrevet 14. mai 2009 Bruker dere lammeskinn også på sommeren?? Jeg har termin i juni.....
Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 14. mai 2009 #9 Skrevet 14. mai 2009 Vi har kjøpt lammeskinn, og jeg skal ha det i vogna. Det kan brukes året rundt Har termin i juni. Lurer på om dere vasker lammeskinnet før bruk? Er det nødvendig? Vaskes det i så fall på vanlig ullprogram?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå