Lykkeliten 2009 Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Jeg lurer på om det er noen her inne som har reist til Syden når de har vært gravid? Jeg og min mann skal de to siste ukene i juli. Legen sa det var ok å reise, men er litt skeptisk til hva jeg kan spise og selve flyturen. Er fem mnd på vei da... Noen som har noen erfaringer?
ahelene Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Hei. Jeg er pakket og klar. Drar til Tyrkia i morra Er uke 20+4 i dag. Har fått beskjed av sjefen min, som er lege, at så lenge man spiser mat som er stekt/kokt går det bra. Det han ba meg unngå var: salater jeg ikke lagde sjøl, rå grønnsaker, Men kunne spise alt av kokte grønnsaker + frukt som man må skrelle. Lite gjennomstekt kjøtt må man unngå og iskrem som står fremme. Men is man kjøper i papir i kiosker er greit. og drikke vann fra flaske, men det gjør nordmenn i utlandet som regel uansett om de er gravide eller ikke Han mener også at alle gravide bør unngå klorbasseng under hele svangerskapet, Så det blir sjøen på meg Skal fortelle mer når jeg er tilbake om hvordan det gikk, med fly og mat
Lykkeliten 2009 Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2009 Tusen, tusen takk for svaret ditt!!! Er gravid for første gang, og vil jo gjerne gjøre alt riktig+ at man er litt mer engstelig kanskje..... Du må ha en riktig god tur til Tyrkia imorgen:) Håper du får en super tur!!! Venter spent på å høre hvordan det gikk med deg! (regner for så vidt med at alt går kjempefint:)
Mamma_til_isabella Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Jeg var i hellas for noen uker siden og da var jeg 27 uker på vei:) Det gikk kjempe fint..... Bare pass på å drikke mye vann,bevege deg mye og bruke støttestrømper på flyet:) Og i utlandet kjøp med deg sprit og bruk før du skal spise, ikke spis frukt uten skall eller salater.Ikke isbiter og kjøp flaskevann.Pass på at kjøttet er godt stekt og ikke kjøp kule is eller soft ice... Ellers er det bare å kose seg på ferie å gjøre som normalt:)
Candy girrrl Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Oi. Syns dere ramset opp mye her. Verken salat, isbit, basseng eller iskrem? Skal til Italia om noen dager. Verdens beste is. Og kan jeg ikke ha isbiter i brusen, når alle andre mesker seg med chiantivin? (
Mamma_til_isabella Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Ikke om isbitene ikke er laget av flaskevann! Og ikke salat og ikke is som ikke er innpakket..... Det anbefales iallefall ikke...Men er jo opp til hver og enkelt da!Jeg ville holdt meg unna
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 13. mai 2009 #7 Skrevet 13. mai 2009 Asså, basseng har jeg aldri hørt om før. Vi kan jo bade i klor her i Norge også. Jeg reiser også til Tyrkia snart, om 6 dager og om 8 uker. Er idag 18 uker på vei. Gleder meg masse!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå