Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Ikke at det forandrer noen ting, men diskuterte det med en venninne før i dag.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Thorbjørn Egner var ikke, men mye tyder på at Alf Prøysen var det etter noen papirer men hans skrift ble funnet for et par år siden. Liker han like godt for det, jeg
Gjest -<<- Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Aldri hørt at Egner skulle være det. At Prøysen i hvert fall ikke var helt streit har vært debattert en del, men siden mannen er dau og neppe i stand til å uttale seg om sexlivet sitt blir det vel lite aktuelt å konkludere.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Skjønner ikke at dette skal være interessant. Egners seksualliv har jeg ikke hørt noe om. Prøysens enke fikk dette slengt i fjeset etter at han var død. Det som teller er at han valgte å leve sammen med henne i gode og onde dager til døden skilte dem og fikk to barn med henne. Hvem vet hva andre tenker og føler? Han har skrevet tekster med mange lag og viser utrolig god innlevelse og empati med de små i samfunnet. Det han gav oss i tekstene sine, er det vi som publikum har noe med.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Det er vel ikke uvanlig at folk er interessert i bakgrunnen til kjente kunstnere, vel?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Det at Prøysen klarte så godt å tolke "outsidere" og gi et følsomt bilde av deres sinnelag og sårhet hadde vel sine årsaker. Biografen som skrev om ham sa at kona til prøysen har innrømmet dte overfor ham i fortrolighet en gang, at han hadde en dragning mot menn. Men i offentligheten benektet hun det. Er vel noe hun føler hører bare dem til. Egner vet jeg ikke noe om
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå