Øyboeren med to små <3 Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 er 23+5 i dag, og jeg har vel egentlig ikke kjøpt noen ting..! utenom en nydelig strikkejakke, men kjøpte den uten å være sikker på om den var til babyen i magen, eller om jeg skulle gi den bort, så føler liksom at den ikke teller helt.. ser masse på babyklær og sånn når jeg først er i byen, men har liksom ikke funnet "det perfekte første-plagget" å kjøpe...og tør liksom ikke bare kjøpe noe.. hehe.. tror i allefall det er grunnen. og syns selv det er rart at jeg på en måte ikke har turt å kjøpe noe enda.. har sett såvidt over klærne til storesøster og, og sortert ut hva som kan brukes til lillebror, og gjemt det unna igjen. og har på følelsen av at det blir laaaang tid til jeg tar det frem igjen og vasker det opp og sånn. haha, nesten så jeg ser for meg at jeg ikke får kjøpt eller vasket noe som helst før "det er for sent", og han er ute.. hehe..! får nå virkelig håpe det ikke skjer
Gjest Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Hadde kjøpt veldig lite når jeg var i din uke, et par klesplagg bare, men nå i uke 28 har det tatt litt mer av, hehe... Har det jeg trenger av klær i str 56 i hvertfall, utenom en tynn kjøredress og kanskje en lilla bukse om jeg finner noen. Vi har bestilt vogn, men det går nok noen uker før vi får den, den vi har nå er rett og slett for slitt til videre bruk. Kjøpte ny stellepute til stellebordet siden den vi har nå har gått opp i "sømmene" og ny babycall siden den vi hadde kaputtet for litt over 1 år siden. Har også snopt meg et par smokker og smokkesnor ;-) Vi har bilstol som vi kan bruke, og seng (må ha ny madrass), så da begynner det meste å komme på plass etterhvert. En venninne strikker babyteppe til meg, og så kommer vi til å ønske oss litt sengetøy osv og kanskje vi er heldige å få en babykurv av svigers :-)
Prinsen & spiren Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Jeg er 27 + 3. Dette er vår første, så vi må kjøpe inn alt. Har handlet omtrent siden jeg var 12 uker på vei. Har fulgt med i annonser / finn osv og fått kjøpe mye på tilbud og spart en del penger på det!=) Pr. idag har vi kjøpt - Vogn(er). - Bilstol - Vippestol - Leketeppe - Stellebord som vi låner. - Leandervugge - Badebalje - Hankler, tepper og helsetepper - Vogn og sengdyne - 3-4 lakner og et par sengesett - Noen flasker og smokker - Klær (har det meste av det vi trenger fra 50 - 62) Seng, ammepute, bleiebøtte og lammeskinn skal vi hente på babyshop på lørdag. Mangler da - Stellematte (den er bestilt) - Småting til badet - Babycall - Febertermometer - Regn/mygg netting til bilstolen - Speil til å ha i bilen - Stelleveske - Flere gass/vaskekluter - Flere flasker osv. Er dette jeg kommer på i hvert fall! Har fått kjøpt inn en del. Mangler bare å få satt det opp og vasket det. Men det skal vi kose oss med i ferien ;-)
Tyren78-09+12 Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Er uke 23+7 og ikke kjøpt noe enda.. har nettopp kjøpt ny bil, så måtte vente med å kjøpe vogn(for å se om den evt. får plass) og bilsete(måtte sjekke om det var isofix først). Men er veldig gira på å begynne snart! Tenker det blir kjøpt seng på ikea, da de ikke er så veldig dyre der. Seng hjemme hos mamma og pappa har vi som jeg og div slektninger har brukt da vi var små..den skal få stå der for den er såpass tung og stor å fare med. Kjekt med seng der, for vi er mye "hjemme" på helg osv. Gler meg veeeldig til å kjøpe de første klærne osv..mmm...sååå mye søtt da.. Vi burde vel snart begynne på alvor så vi ikke må ut med hele potten på en gang..førstegangsfødende uten noen særlig å arve etter, så bli vel en del utstyr som må kjøpes nytt, selv om jeg sjekker finn.no innimellom for å se etter vogn. Blir vel ellers en del i siste liten-kjøp..hehe
Øyboeren med to små <3 Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2009 hehe, ja, jeg mangler en god del selv om det er andremann, kjøpte brukt vogn sist, og er redd for at vi må ha en ny nå, begynner å bli litt kronglete nå, vogna vi har.. storesøster blir 2 i juni, og bruker fremdeles sprinkelsenga si, som forsåvidt er lånt, så tipper vi kjøper en ny til lillebror på ikea, og samtidig kjøper "storseng" til storesøster som vi kan ha på lur når hun begynner å bli klar for det. nytt kjønn betyr nye klær, må ha flere håndklær, vaskekluter, div stellesaker som man bruker til nyfødt, smokker, helsetepper, dynetrekk og sånn, ja.. en masse..! så må vel begynne snart, i en eller annen ende..
Nutta25 Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Jeg er 23+0 idag og har kjøpt den første sparkebuksa idag :0) Ellers har jeg fått en Fisher price vippestol som kan brukes fra babyen er nyfødt. Utenom om det er ingenting annent i hus..Men det kommer nok framover nå
I+B Skrevet 13. mai 2009 #7 Skrevet 13. mai 2009 Åj...skjønner at jeg er litt seint ute Er 26 uker, og har ikke kjøpt en eneste ting enda. Har fått noe klær, men har foreløpig ikke kjøpt noe selv. Holder på å sjekke ut litt om forskjellig utstyr, er førstegangsfødende og er litt fersk i gamet merker jeg. Noen som har gode forslag til bilseter, seng og stellebord?
*toppris* Skrevet 13. mai 2009 #8 Skrevet 13. mai 2009 hadde ganske mye etter vår sønn, og har handlet endel på salg av det som manglet:) så nå mangler vi kun lakener til vogn/seng, babygym og lekegrind.... også lille gutten da selvsagt;)
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 14. mai 2009 #9 Skrevet 14. mai 2009 Jeg er 25+2 og begynte vel å handle allerede i uke 14 ca. Til nå har vi kjøpt ny: -vogn -bilstol -lekegrind som kan heves i bunnen -krabbeteppe til å legge oppi -og noen klær str 50/56 Vi hadde dette fra storesøster: -Vippestol -seng -dyne -håndklær -masse nye babyklær (storesøster fyller to år rundt termin) Så det vi mangler nå er: -Flasker -smokker -ammeinnlegg -babyolje og andre småting som vi kjøper helt til slutt:)
Johan Skrevet 14. mai 2009 #10 Skrevet 14. mai 2009 Jeg er 24+5 og har ikke kjøpt noen ting. Regner med vi har det meste fra forrige gang, selv om det er nytt kjønn. Får stellebord, men skal kjøpe søskenvogn. Ellers må jeg vel se over klær etter hvert og evt supplere litt, da det også er helt annen årstid denne gang. Men jeg skal prøve å begrense shoppinga i begynnelsen. Klær får man jo mye av og...
augustbaby:) Skrevet 14. mai 2009 #11 Skrevet 14. mai 2009 Er i uke 27 og er ikke så godt i gang. Vogn, voksipose, bilstol og vippestol er i hus. Må vell snart komme meg litt videre i handlelisten:) Men har vell forsåvidt god tid enda...
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 14. mai 2009 #12 Skrevet 14. mai 2009 Er førstegangs, og i uke 24, så har ingenting fra før, og har heller ikke kjøpt noenting. Bortsett fra ny stor leilighet!!!! så venter til vi har flytta med å kjøpe ting til babyen (så slipper vi å ta det med på flyttelasset) Kjenner jeg gleder meg, og er utålmodig etter å komme i gang med alt, det er jo ei ganske lang liste over ting man trenger.......
Gjest Skrevet 14. mai 2009 #13 Skrevet 14. mai 2009 Jeg er 25 uker på vei nå, og det eneste jeg har kjøpt er vogn. Kom over et veldig godt tilbud på ny simo duo vogn og slo til i uke 22 (?) Ellers så strikker jeg selv, og til nå har jeg strikket en liten jakke og regner med å bli ferdig med en liten kjole i dag... Har flere prosjekter på gang også... Skal til Ikea neste helg og der skal vi handle stellekommode og seng, pluss litt ekstra dill kanskje...
Lillegutt blir storebror;=) Skrevet 14. mai 2009 #14 Skrevet 14. mai 2009 Hei! Er 22+6 i dag og har allerede kjøpt inn endel ting til lillegutt, samt arvet masse! Dette har vi foreløpig: Emmaljunga barnevogn MxiCosi Bilsete Seng Vogge Reiseseng Skap og kommode til barnerommet Alt av klær fra 50 tom 68 (arvet masse! ) Ullpledd Helsetepper bæresele Badebalje m/"stol" til den nyfødte oppi Bleiebøtte Ammepute ... litt tidlig ute ja hehe;=)
entil :) Skrevet 14. mai 2009 #15 Skrevet 14. mai 2009 Er i uke 25 og har ikke kjøpt noe....! Er egentlig litt "stolt" av det, for det er jo så mange fristelser Men jeg er annen gangs og får jente nummer 2, så jeg tror vi har alt vi trenger fra sist. Skal flytte i juli/august, og regner med å få litt bedre oversikt etter det....
Gjest eelis+spire Skrevet 14. mai 2009 #16 Skrevet 14. mai 2009 Jeg er 17+5 og har fått låne vogn, kjøpt seng med madrass og dyne, får stellebord med kommode i gave fra de vordende besteforeldre, og får arve mesteparten av klær (har selvfølgelig kjøpt en liten body selv). Trenger vel egentlig ikke så veldig mye mer enda, hehe...
krabbelure Skrevet 14. mai 2009 #17 Skrevet 14. mai 2009 Jeg er også 23+5 på vei. Jeg har heller ikke kjøpt inn noe ennå. Har heller ikke sett gjennom klærne og utstyret etter jenta og gutten vi har fra før av. Har gitt bort og solgt noe av det gamle. Var den gang ikke sikre på om vi ville få flere. Vet vi trenger ny seng, nytt bilsete og litt til. Lykke til med ny redebygging.
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 14. mai 2009 #18 Skrevet 14. mai 2009 Er idag 18+1 og har kun kjøpt en liten kosedress og en body + sko med logoen til fotball laget til mannen min. Ellers har vi fått: Simo kombivogn m/stelleveske, regn og mygg nett Sprinkelseng (trenger ny madrass) Dyner i alle størrelser Bilstol Vippestol Reiseseng Fleece- og voksipose Så har på en måte det meste på plass, iallefall av de store tingene. Masse penger spart. Skal handle litt klær med mannen min nå når juni kommer, samt stellekommode og pute + badebalje og diverse utstyr utover sommeren.
baby-klar, ikke helt klar:) Skrevet 14. mai 2009 #19 Skrevet 14. mai 2009 Jeg har kjøpt vogn, ellers har jeg alt av klær fra de to jentene mine. Kjøpte seng på loppis til 50,-... Svigers skal kjøpe madrass og mamma skal kjøpe skinn til vognen. Holder på å stryke å legge klær i poser i skapet nå. Vil bli ferdig med det, blir nok baby i uke 35-36 og myyye ro frem mot det så godt med alt som er unnagjordt...
Gjest Skrevet 14. mai 2009 #20 Skrevet 14. mai 2009 Er 18 uker på vei og ikke kjøpt noe. Er vår første og venter med innkjøp til etter ul om et par uker. Har vært i baby/barnebutikk to ganger og funnet vogn og seng. Tror vi da.... Er heldige og får seng/kommode/barnevogn fra besteforeldre, så egentlig ikke vært noe stress med å få ting i hus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå