Gå til innhold

Stakkars liten, hun har fått lungebetennelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille snuppa på 21 mnd har fått lungebetennelse, og er veldig slapp, har høy feber og hoster til hun spyr...ikke kjekt:o( Hvor lang tid kan jeg regne med det tar før hun bli frisk igjen? Håper jo hun blir ok til 17 mai...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da.. Jeg lurer litt på om jenta mi kan ha det samme. Hun har feber (39), er veldig slapp og vil bare sitte på fanget og se på tv. Hun hoster litt, men ikke så ille.. Når hun hoster høres det ut som det sitter masse gørr nedi lungene, men det er liksom ikke nok hosting til at jeg med sikkerhet kan si at det er lungebetennelse.

Hvor mye hoster barnet ditt?

Jeg er liksom litt usikker på om vi skal ta en tur til legen. Hvordan behandler man lungebetennelse?

Skrevet

Hun har hatt ganske surklende hoste - hostet mye. Hostet så hun kastet opp noen ganger. legen sa at han kunne se det på utsiden på ene siden, når hun pustet at detvar lungebetennelse. Hun hadde i tillegg crp på 128, som visstnok var høyt.

Hun har nå fått penicillin og er allerede mye bedre:o) feberen er faktisk borte allerede!

God bedring til jenta di:o)

Skrevet

Så kjedelig! :-/

God bedring til lille Milla <3

Skrevet

Uff da...:( Ikke noe gøy

Jenta mi hadde lungebetennelse i januar, da var hun 2,5 år.

Hostet til hun spydde et par ganger hun også, feber og bare lå på sofaen.

Spiste nesten ingenting, men drakk mye.

Hadde en vannflaske på stolen sin på rommet som hun drakk av om natta om hun hostet mye.

Men det varer nok dessverre lenger enn til 17. mai...:(

Jenta mi var borte over 1,5 uke fra barnehagen... Første gangen hun har vært så lenge borte.

De siste par dagene hun begynte å bli bedre, vurderte vi å sende henne i bhg, men svigermor ville heller ha henne så hun kunne få et par dager ekstra å kommer seg på.

Og det var veldig lurt!

Ble kjempefort sliten og måtte stadig slappe av i sofaen.

God bedring til jenta di, og ta det i hennes tempo.

Ikke stress med henne ut, har hun lungebetennelse, orker hun ikke stort..

Gi henne safr, is, alt hun har lyst på. Deilig for halsen når hun hoster og det kiler.

Vann er jo bedre, siden det ikke er klabrig, men hvis hun ikke vil ha det, er alt bedre enn ingenting :)

God bedring! Regner med at hun får antibiotika?

Skrevet

Ja, hun har fått noe antibiotika, og er allerede mye bedre. Fikk medisin i går og fikk tatt den på kvelden. Hun hadde 40 i feber da hun la seg i går ogvar feberfri i morges og i hele dag! Hun spiser så godt som ingenting, men hun drikker mye. Jegammer enda, og det er jegglad for nå, for hun får i allefall i seg mm og ikke bare vann. Hun er liten fra før, men nå har hun tatt avseg jeg, og var nede i 8,4 kg i morges...ikke så mye for en på 21 1/2 mnd... Hun har vært borte fra bhg siden fredag, og jeg holder henne i allefall hjemme til over helgen, så får vi se da. Legen sa jeg kunne komme og ta en ny crp av henne i morgen for å se om medisinen hadde virket som den skulle - jeg ser jo at hun er bedre, men kunne jo vært greit likevel, kanskje...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...