Vannmann35 Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Bare et lite hjertesukk fra meg... Er sikkert litt rar, men skulle egentlig ønske vi ikke fikk så mye besøk hele tiden. Helgen som var hadde jeg besøk av ei venninne + broren min, nå til helgen kommer moren min på besøk, og helgen etter det igjen er det snakk om at søsteren min skal komme. Termin har jeg 29 mai, så det er jo ikke så lenge til. Føler vi har så mye vi skulle gjort her hjemme, samt at jeg er redd vannet skal gå e.l. når vi har besøk. Vil helst at det bare skal være meg og mannen om dette, og har ikke lyst til å ha noen andre til stede. Er også deilig å kunne slenge seg nedpå hvis man føler seg sliten, se det man vil på tv, og spise når man vil - uten å måtte ta hensyn til gjester... Sikkert egoistisk å tenke slik men... Hvordan føler dere det i forhold til besøk og slikt?
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 men siden det er folk du kjenner såpass godt kan du ikke si ifra til dem??? det ville jeg ha gjort om jeg følte det slik. er helt motsatt, er veldig glad i besøk og dra på besøk. er jo viktig at du får slappet av om det er det du trenger, de forstår vel dette.
Madam-mim Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Du har min fulle forståelse. Besøk er jo hyggelig nok det. Men dersom det er overnatting, og de må oppvartes hele helga hadde jeg fått det litt opp i halsen når det blir hver helg. Vet ikke hvor lett det er for deg å si ifra til dem, men du kan jo si at dere ikke orker besøk hele helgen eller no. De skjønner sikkert at du trenger hvile nå som det ikke er lenge igjen. Jeg hadde ikke orket, men så liker jeg også godt å kunne slenge meg på sofaen og gjøre som man vil i helgene da:)
Ooops I did it AGAIN Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Hm.. ville nok benyttet meg av sjansen til å få hjelp fra moren min til husvask ol.. Er begrenset hva jeg klarer selv for tia, og det er da det minste familie kan stille opp med. I tillegg kan de jo dulle litt med deg, lage mat og sånn, slik at du slipper. Vi har besøk av svigefar for tia.. Er begrenset hva hn gjr her, men han får jammen ta seg tilrette med mat og sånt.. Og jeg legger meg nedpå når det passer meg:)
Da HarViTreUnger Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Jeg venter nr 3 og har de siste ukene før de to andre fødslene hatt den samme trangen som deg til å være inne. De siste dagene før terminen har jeg til og med foretrukket å ha gardinene igjen og sitte i mørket å se på triologier Hehe Så bare si i fra at du trenger litt tid for deg selv nå - de forstår dette helt sikkert
Lystpåentiljeg Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Skjønner deg veldig godt. Jeg får spader av å ha folk rennende inn og ut av huset, og jeg vet jo at akkurat det samme kommer til å skje, når barnet kommer. Bruker hver kveld til å gjøre alt i stand her, støvsuger, vasker osv - må vaske to ganger i uken, siden vi har et lite barn fra før, som vet å grise. Mannen min derimot, elsker besøk, og vil gjerne ha folk hele tiden. Nå er han nesten aldri hjemme om kveldene pga jobb, så vil helst ha minst mulig folk her. Samme gjelder etter fødsel, men sambo tør ikke si i fra til sin familie, at de kan drøye besøkene de to første ukene denne gangen, siden vi har en fra før også å ta hensyn til.
lamor Skrevet 13. mai 2009 #7 Skrevet 13. mai 2009 hyggelig når de kommer og hyggelig når de går synest jeg. Mannen min er utrolig selskapsyk og vil helst ha folk hele tiden, jeg kan godt sitte alene en kveld og to og tre. Når vi fikk vår første så gav jeg beskjed til mamma at jeg ikke ville ha besøk den første uka ( hun bor vekke og må bo hos oss. Nå når vi får nr 2 så får hun lov å komme litt før da hun kan ta seg av nr 1 så han ikke føler seg utenfor. Han elsker henne og all oppmerksomheten han får.
Vannmann35 Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 13. mai 2009 Er ingen i min familie som bor i samme by som meg, så alle overnatter fra fredag-søndag - hele helgen går derfor med til besøk. Vi har også kun 55 m2 til disposisjon, så leiligheten blir fort rotete bare det kommer en ekstra person inn her med klær, sko og toalettsaker... Heldigvis er mannen min mer sosial og tålmodig enn meg, så han godtar alle disse besøkene. Personlig hadde jeg nok ikke likt det om hans familie kom så ofte på besøk, men de bor heldigvis i samme by som oss, så de kommer mer kaffe/ middag og sånt. Vel, jeg får vel bare være glad at familien synes det er hyggelig å komme til oss, men synes som sagt at det blir litt vel mye, særlig når jeg tenker på at de sikkert kommer til å komme etterfødselen også, men da skal jeg i alle fall si fra om at det er (overnattings)besøksforbud de første 14 dagene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå