AngryBird Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Vet det er veldig individuelt, men er nå 16+6 og ALLE komenterer hvor slank jeg fortsatt er. Jeg og de som kjenner meg best ser jo at magen begynner å bule litt, men samtlige mødre på konfirmasjonen jeg var på i helga lo litt overbærende av meg når jeg så fornøyd viste fram at det faktisk synes en liten bul nå...... Legen og mente at jeg var liten, men mente at det var langt ifra noen bakdel. Han hadde ingen problemer med å se hvor livmora lå når vi skulle få teste doppleren og hørte hjertet fint uten problemer. Hadde kansje trodd at magen skulle synes ganske fort siden jeg hadde flat, trent mage fra før men virker ikke sånn, gett. Åssen er/varf ørstegangsmagene deres?
kattemamma Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Jeg er 13+3 i dag, så ikke så langt på vei, men det er ingen (bortsett fra megselv, min mann og mine foreldre) som ser at jeg har en liten bul på magen. Har blant annet ei bukse som har blitt for stram til å brukes. Og jeg er typisk også veldig slank, typisk helt flat mage før graviditeten. Så tipper at jeg blir som deg, at ingen ser noe når jeg er rundt 16 uker heller. Jeg spurte ei venninne av meg som fikk sin førstefødte i mars om hvordan hennes utvikling var, og hun sa at hun ikke hadde så mye mage før rundt uke 19-20 hvor "plutselig" magen gjorde et byks og ble mer synlig.
Nummer1 Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Det er berre å stålsetja seg for kommentarar enda ei stund :-) Eg hadde også trent, flat mage då eg vart gravid, og er generelt på den slanke sida sånn fysisk sett. Då eg var på UL i veke 19, hadde eg berre ein bitteliten kul - så det var overraskande å sjå at det faktisk låg ein skikkeleg baby inni der, med hovud og armar og bein som sprella :-) UL-legen sa at årsaka til den lille magen, var at eg er lang i livet. Og sjølv om eg ikkje har unormalt lang overkropp, så har eg fleire venninner som er ganske korte mellom hoftebeina og der ribbeina startar. Så då skjønte eg kva han meinte! I veke 20 byrja venner og kollegaer å sjå magen, og siste to vekene (eg er no 27+3) har magen POPPA ut i rekordfart. Så no ser eg endeleg skikkeleg gravid ut :-) Så berre vent!
ahelene Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Hei, Jeg er i uke 20 nå med min første. Og det er først nå jeg har begynt å få mage, så din kommer nok den også Har kunne brukt de vanlige olabuksene mine til uke18, da ble det litt trangt. Men var bare de strammeste jeg måtte pakke vekk
Gjest eelis+spire Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Jeg har egentlig hatt mage helt siden uke 7. Jeg var så oppblåst i starten at jeg kunne si farvel til jeansene mine, for da oppblåstheten gikk over, fikk jeg babymage. Nå er jeg 17+4 og har veldig tydelig gravidmage. Jeg er bare 158 cm og har livmoren plassert ganske høyt oppe, faktisk, så det er vel derfor :-)
AngryBird Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. mai 2009 Morsomt at det er så individuelt. Alle bøker/nettsider ol sier jo at livmor og foster vokser rimelig likt i starten så det er rart at magestørrelse varierer så mye. Haster ikke så voldsomt å få stor mage for min del, kan gjerne bare ha en liten søt en så lenge som mulig. Den syns jo nå og jeg kjenner livmora godt så jeg føler meg ikke like "tom" som jeg gjorde i starten når magen var like flat og jeg ikke hadde noen fysiske bevis på at det virkelig var noen inni der.....
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 13. mai 2009 #7 Skrevet 13. mai 2009 Er uke 24+4 nå, og har hatt synlig mage (som andre har sett) siden sånn ca uke 19. Men synes ikke det går så veldig fort nå, og "alle" kommenterer at jeg har ganske liten mage i forhold til hvor langt jeg har kommet. Men jeg har ganske lang overkropp, og hadde ganske flat og trent mage fra før, og merker at jeg bruker magemusklene aktivt for å holde kroppen oppe og ha god holdning, så det er kanskje med på å få den til å se mindre ut. At jeg ikke går inn for å strutte med magen, men prøver å jobbe bra med ryggen. Magen føles ikke så stor heller, heldigvis. Jeg går temmelig normalt ennå, og hemmes ikke av den. Selv om jeg jo kjenner i bena at jeg har gått opp ca 8 kilo....
imoen Skrevet 13. mai 2009 #8 Skrevet 13. mai 2009 Jeg begynte å få mage rundt uke 17/18, men det gikk enda noen uker før folk så at jeg faktisk var gravid, og ikke bare hadde lagt på meg.
Tigerpote Skrevet 13. mai 2009 #9 Skrevet 13. mai 2009 Jeg er førstegangs, og har mage, har hatt det i mange uker... 17+3 i dag:-) UL på fredag! Spennende!!!!
ble_mamma_6august 09 Skrevet 13. mai 2009 #10 Skrevet 13. mai 2009 jeg er i uke 28, å nå ser man godt at jeg er gravid. men magen er fortsatt liten. Begynte å få mage rundt uke 19
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 13. mai 2009 #11 Skrevet 13. mai 2009 18+4 og alle spør når det skal komme noen mage. Men symfysemål var normalt når jordmor målte det, så livmoren vokser ihvertfall Men magen: Neeei.
lille frø, mor til to Skrevet 13. mai 2009 #12 Skrevet 13. mai 2009 Jeg er 12+4. Har tydelige magemuskler (sixpack), disse har delt seg på midten, og ligger lengre ut på siden enn til vanlig. Har lange bein, og kort overkropp. Har jeg på meg en trang overdel er det veldig lett å se at jeg er gravid. Alle som kjenner meg ser at jeg er gravid. Hadde trodd det skulle ta lengre tid før magen vistes når man var godt trent??
lillejenta2 Skrevet 14. mai 2009 #13 Skrevet 14. mai 2009 Jeg er 19+5 og har akkurat fått en bitteliten kul på magen. Har normalt kraftig sixpack og mye muskler generelt. Alle buksene mine passer fortsatt, men de er jo lave i livet alle sammen da. Er nesten slik at jeg presser magen ut og har trange gensere for at det skal se ut som at jeg er gravid og ikke plutselig småfeit.. :-)
lille skatten Skrevet 14. mai 2009 #14 Skrevet 14. mai 2009 Jeg er 13+4 og har faktisk hatt mage en stund allerede.. Foerst var det nok mest oppblaasthet men naa er det tydelig gravidmage. Jeg er bare 152 saa det er kanskje ikke saa rart at det syns tidlig her. Jeg har ikke gaatt opp i vekt enda. Jeg gikk opp litt de foerste ukene men det var nok puppene min som tok den vekta, de er enorme!!!!!! Saa jeg ser i det hele tatt gravid ut.. Litt flaut siden jeg bare er 13 snart 14 uker paa vei..
Artica Skrevet 14. mai 2009 #15 Skrevet 14. mai 2009 Nå er det veldig individuelt for hvor fort man får mage, også på flergangs fødende. Hormonene i kroppen kan oså være med på å gi mage. Da jeg var gravid med nr 1, badet jeg i bikini, og ingen så jeg var gravid. Jeg var da i 6 mnd. Nå venter jeg nr 4, og fremdeles sier andre at jeg er liten. Jeg føler meg gedigen.
mammanov09 Skrevet 14. mai 2009 #16 Skrevet 14. mai 2009 Jeg er, som mange andre her, ganske lav (158cm) og man ser at jeg er gravid. Ikke voldsom stor mage, men den begynner helt klart å ta form. Jeg er i uke 13. Følte meg enorm i dag da mine elever sa: Nå har du fått KJEMPESTOR mage... Men så stor mage har jeg ikke ennå. Hehe.
vekten30 Skrevet 15. mai 2009 #17 Skrevet 15. mai 2009 Hei:) Jeg begynte å få litt mage i uke 18. Var 52 kg og er 170 høy. Trent og hadde helt flat mage før graviditeten. Nå er jeg inne i uke 21 og har fått en liten kul men den er ikke stor, men ser at det er en gravidkul:) Magen kommer.. Jeg får også kommentarer enda at jeg ikke er så stor, men jeg er på en måte glad for at jeg ikke har blitt kjempestor tidlig. Da sliter det ikke like mye på ryggen og jeg kan forhåpentlig være aktiv i jobb så lenge så mulig:) Vet at jenta i magen har det bra og hun er aktiv:) Kjenner liv fra henne hver dag:) Lykke til videre:)
~nr. 2 i magen Skrevet 15. mai 2009 #18 Skrevet 15. mai 2009 Morsomt å lese jeg begynte å få mage rundt uke 13 ca, og den ble ganske tydelig ca uke 18-19. Men man ser det jo selv mye raskere enn alle andre,og nå er jeg i uke 28. jeg synes magen er kjempestor, men de fleste sier Ååååå,så liten du er. Men har heldigvis ikke hatt noen svangerskapsplager, så tror nok det bare er fordel å ikke være så stor=)
BJE Skrevet 15. mai 2009 #19 Skrevet 15. mai 2009 Jeg er 57 kg og 170 cm lang, og fikk magen min på 1-2-3 da jeg var 11 uker på vei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå