Gå til innhold

kutte ut barndomsvenninner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en håndfull barndomsvenninner, som jeg har sporadisk kontakt med siden vi langt fra hverandre. Dette er jenter jeg har hatt kontakt med siden barneskolen, og vi er vokst oss ganske så forskjellige. Vi var en spleiset gjeng tidligere, men nå treffes vi aldri samtidig - så vi har vel utviklet mere individuelle venninneforhold.

Så til problemet: Hun som jeg har holdt mest sammen med har fått seg en ny mann, og vi har sklidd veldig fra hverandre. Så er det en tredjeperson som bestandig har villet ha min bestis for seg selv. Og det har hun på en måte fått nå,- siden jeg og min tidligere bestis ikke snakker så mye sammen. Så nå vil denne tredje venninnen tydeligvis ta avstand fra meg. Men ikke helt. Nå er hun hjemme hos sin mor på besøk, og har sagt til meg på telefon at hun skal ringe meg så vi kan treffes med en gang hun kom. Hun kom i helga, og reiser igjen i morgen - og jeg har ikke hørt en pip. Jeg blir rett og slett lei meg av dette. På den ene side har leg lyst til å kutte kontakten helt med henne. Det har pågått et helt år denne merkelige oppførselen. På den andre siden er hun jo en gammel venninne.

Hva skal jeg gjøre? Jeg orker ikke å være lei meg pga venninner - vi er jo tross alt over 30 år. Blir aldri jenter for gamle for å være ekle mot hverandre? Skjønner dere hva jeg mener? Og selvfølgelig - hva ville dere gjort?

Hilsen en jente som er lei seg i dag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg henger ikkje heilt med i svingen her.

Men ein ting kan eg sei, som kanskje er beroliggande.

Eg bur eit stykke fra min familie og barndomsvenner. Når eg skal heim så har eg gjerne lyst å treffe alle sammen. Det hender eg lover at eg skal ta kontakt med nokon, men så når helga er der så finner eg ut at eg ikkje rekker det alikevel. Synd å love ting ein ikkje kan holde, men som bortebuande så har ein ofte litt press på seg fra alle kanter. Enkelte ganger har eg faktisk ikkje hatt tid til anna enn mine foreldre når eg har vert heime, sjølv om det har vert nesten ei heil veke.

Skrevet

Skjønner at du ikke henger med helt, det er vanskelig å forklare. Spørsmålet mitt er vel egentlig - kan man rett og slett kutte ut venninner? Når de alltid har vært der. Men når man bare blir lei seg av å forholde seg til alt styret, frem og tilbake.... Hun har vært frekk mot meg i telefonen også skjønner du, kan ikke gå helt i detaljer, vet jo ikke hvem som er her inne.

Jeg skjønner helt det med at man ikke rekker over alt, har selv bodd en annen plass i 10 år. Så det er ikke noe problem! Men det går jo an å sende en sms om ikke annet. Hun har alltid hatt tid til besøøk tidligere, og nå har vi begge små barn og da er det jo egentlig ekstra gøy å møtes.

Men uansett - takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...