Kinemor85 Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Jeg er førstegangs og 28+3 uker. Har kjent godt med liv siden uke 23-24 ca. Men de siste dagene syns jeg det har vært så mye mindre bevegelser enn før. Og det lille jeg kjenner er helt nederst i magen (nesten nede ved trusekanten) Har en babywatcher som jeg har brukt et par ganger de siste dagene,hjerteslagene ligger godt på 145-150 så ikke noe galt der. Er det noen andre der ute med en stille periode?
Duggfrøken Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Jeg hadde det samme i uke 29 tror jeg vel det var. Jeg var sekunder fra å ringe føden, og da jeg fortalte det til jordmoren på neste sjekk sa hun strengt i fra at jeg burde ha ringt føden. Så når jeg skal svare med det jeg vet nå så, sier jeg ring føden og få det sjekket.
Lystpåentiljeg Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Hm, hadde du ikke hatt b.w til å sjekke med, så hadde jeg ringt føden. Siden du kan følge med med b.w, så hadde jeg tatt det litt mer med ro, men selvsagt fulgt godt med likevel. Har ikke lyst til råde deg til å ikke ringe e.l på bakgrunn av b.w altså - terskelen skal være lav for å ta kontakt med føden! Gjør det du føler er mest riktig for deg!
Snikskytteren er storebror! Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 om den spraker nedover beyr det seteleie
septemberpiken Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Det trenger ikke å være noe annet enn at den lille har snudd seg. Jeg opplevde stadig stille perioder, men fulgte også med på hjertelyden selv, og følte ikke jeg trengte å ta kontakt med føden... men om du er bekymret, så bør du jo gjøre det likevel.
*emeline* Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Det trenger da ikke være seteleie når man kjenner spark nederst. Babyen har faktisk armer også som han bruker å bokse med, som kjennest ut som spark. Min har festet hodet og jeg kjenner det både oppe og nede!
Kinemor85 Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 13. mai 2009 Jeg er ikke bekymret...ikke veldig ennå iallefall. Bare syns at den kan heller laget et skikkelig leven enn å være så stille. Nå har jeg ligget på siden og vært lat i sofaen og kjent noen ordentlig gode spark,så da er det bare velstand igjen Skal ikke mere til vettu
Juni prinsesse Skrevet 14. mai 2009 #8 Skrevet 14. mai 2009 Vet ikke om du leste innlegget mitt tidligere, men hos meg ble det også veldig stille plutselig. Og jeg oppsøkte føden. To ganger har jeg gjort det, bare for å sjekke hvorfor jeg opplevde ting som jeg gjorde... Første gangen var det "bare" fordi det begynte å bli veldig trangt, så hun hadde rett og slett ikke samme bevegelsesmuligheter som før, og andre gang hadde hun snudd seg med ryggen til, så ikke rart jeg ikke kjente noe... Begge gangene fikk jeg klar beskjed om at "Det var godt du kom!" og ble sendt hjem med klare instruksjoner om at "Hvis det skjer noe tilsvarende, eller du opplever noe du synes er rart eller som ikke helt stemmer, så ringer du oss igjen!!!!" I følge jordmor på fødselskurset skal knerten ikke skifte bevegelsesmønster. Hvis du er bekymret så ring føden og hør hva de sier!!
Kinemor85 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 14. mai 2009 Får kanskje ta en telefon til ahus da. Har spurt om dette før,men noen som har nr dit? Har klart å kaste papirene derfra jeg skjønner dere :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå