Gjest Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 jeg har et lite knøtt fra før på bare 4,5 mnd. jeg vil så gjerne at hun skal få babytiden sin ifred sammen med mamman og pappan sin. når hun er klar til å bli storesøster så vil vi heller prøve på ny, meeen mitt superegoistiske jeg orker ikke tanken på å vente så himla lenge.. må bare få dette uuuuuuuuuuut. jeg kunne lett vært gravid igjen nå jeg. men det er jo ego ego ego. jeg vil jo være der for Ida så mye jeg kan (nå sover hun. derfor er det DIB ) misunner dere som snart skal føde eller. dere henger vel ikke på småtroll enda hehe ..
Gjest Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Hvis det kan hjelpe det noe med å vente: Jeg var som deg når lillemann var så liten, han var verdens snilleste baby og det var peace of cake dette med å være mamma og ha ett barn. :-) MEN så ble han større. Fra 9 mnd til 12 mnd, var det minimalt med søvn, masse styr på nettene og morgen kl 05. Da var jeg før det første veeeldig glad jeg ikke var gravid og lysten på et nytt barn forsvant mer og mer..hehe. Nå er han 14 mnd og ekstreeeemt aktiv, flyr etter han hele dagen og han er en liten rakkergutt, avverger katastrofer hele dagen. Og han krever sitt av kos og stell. Er nå ekstremt glad jeg verken er gravid eller har fått ett nytt barn. Fatter ikke hvordan det skulle gått å tatt vare på den babyen samtidig som jeg flyr etter han hele dagen. :-) Men mange får barn tett og synes det er helt topp. Jeg vet at det ikke er noe for meg. Jeg vil rett og slett nyte (og springe etter) denne tiden med gutten min :-) Så får eventuelt søsken komme senere når han er LITT mer selvstendig og ikke skal gå utforske alle farer som finnes i denne verden. :-)
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Jeg sitte med samme tankene jeg også ja hehe.. Typen og, han vil at jeg ska bli gravid nå. Vi har en liten jente på 3,5 mnd nå. Å nå ønsker vi oss flere. Men ting hindre oss også. Med tanke på å gi henne all kjærlighet. Siden det er mulig. Men klare ikke tanken på at jeg ikke skal bli gravid før om 2 år... Syns det er så lenge. Å gruer meg til mensen kommer, for da skal jeg ringe GYN og gå å få satt i hormonspiralen 4 syklus dag. Gruer meg ja... Når den er satt inn er det ingen vei tilbake ;P
Sunnybeach4gull :) Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 Vente 4 år??? D va da voldsomt lenge :-) Å æ syns ikke man e egoistisk i d hele tatt for å ville ha 2 tette :-) Gutten min e nu 6,5 mnd å når mannfolke kommer hjem ska vi mekke søsken til han ;-) Æ glæde mæ så mye å syns d e flott at dm toan ska være så nært i alder ;-)
Gjest Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 det høres kjempeflott ut nei, det blir nok IKKE 4 år nei. det orker jeg ikke vente på. hadde du et fint svangerskap og en fin fødsel da eller? siden du ikke har noe imot å gå 9 mnd igjen så fort etter 1 mann.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 14. mai 2009 #6 Skrevet 14. mai 2009 Regne me d va mæ du sikte til? :-) Æ spydde 3 mnd å kronisk halsbrann siste 2 mnd, men ellers et knallbra svangerskap ;-) Fødseln varte 56 tima fra første ri å æ revna sykt mye, hehe :-P Alt e glemt å æ bare glede mæ til å gå gravid igjen ;-) E ung å sterk å har masse energi til å bære fram et til barn :-) De fleste har vell et par år mellom ungan sine, å d e jo opp til hver enkelt ka dm vil gjøre ;-) Ha en knallgo dag! :-) Nu ska æ dra å ta eksamen nummer 5 på 1,5 uka ;-) Bare 2 eksamena igjen for dn hær omgangen, så e d eksamenspause til jul før æ knalle igang me de neste 6 ;-)
Gjest Skrevet 14. mai 2009 #7 Skrevet 14. mai 2009 har fortrengt alt jeg også fødselen min varte nå bare i 22 timer da hehe. du har heeeelt rett i det med å være sterk nok til å bære frem et barn (Og ha energi til å ta vare på de også) da burde man gripe sjansen BAH!! lykke lykke lykke til :) så flink du er hva er det du skal bli? ha en kjempefin dag
Mjølkekua Skrevet 14. mai 2009 #8 Skrevet 14. mai 2009 Vet du, jeg synes ikke i det er egoistisk å få flere barn ganske tett. Mine søsken er ganske tette, og de har hatt sååå mye glede av hverandre! Jeg derimot, som kom 4 år etter de to største, har vært mer for meg selv (var jo så kjeeeedelig, jeg da :-)). Jeg vil også bli gravid igjen snart, hvis jeg kan. Skal bare gifte meg først... og få igjen mensen.. Det er så koslig å gå gravid... :-)
Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta Skrevet 14. mai 2009 #9 Skrevet 14. mai 2009 Hei:) Jeg synes 4 år mellom ungene nesten er mye jeg! Jeg er yngst i en søskenflokk på 4, og det er 4 år opp til hun som er nestyngst. Det er ganske stor forskjell i oppveksten. Selvfølgelig er det tøft i babby og småbarnstiden, men jeg tror det er fint å ha to litt tette. Selv er jeg nok ikke tøff nok til å ha 2 supertette, men kanskje et par år mellom knøtta. I hvertfall de fo første:)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 14. mai 2009 #10 Skrevet 14. mai 2009 Hehe, trur d e sånn vi e laga for at vi skal orske gjennomføre flere svangerskap/fødsla ;-) Men trur d blir et helt anna svangerskap nu som man har en baby/etterhvert vilter 1 åring å ta vare på ;-) Man kanke ligge å sove i timesvis når man e trøtt å sliten eller kvalm for dn slags skyld ;-) Men så bynne dm jo i barnehagen da "snart" også ;-) Æ e straks ferdig Farmasitekniker og Helsesekretær ;-) E også bynnt på medisin grunnfag og i august bynne æ på Aromaterapeut utdanning :-) Neste sommer når æ har vært nån mnd hjemme lammi neste baby (om alt går som planlagt) ska æ starte mitt eget foretak me spesialisering i kvinneplager, svangerskap, babya, psykiske lidelser, alvorlig sykdom (f.eks kreft) og naturprodukta :-) Så da kan æ hjelpe alt fra de som lider av depresjon/angst og kanskje har masse spenninga/smerter i kroppen til kolikkbabya :-) Glæde mæ kjempe masse og e veldig deili å ha funne ut "ka man ska bli som voksen", i tillegg vil æ gjerne hjelpe andre menneska me nåt som interessere mæ masse :-) Håpe du har d bra å at du kose dæ masse idag ;-) Hadebra:-)
eplejente Skrevet 14. mai 2009 #11 Skrevet 14. mai 2009 Må bare si at du IKKE er egoistisk i det hele tatt!! Det er da helt fantastisk for barna å være tett i alder, da leker de så bra sammen og "vokser opp" sammen. Det er visstnok mye mer krevende for både foreldre og barn når det begynner å bli noen år imellom, det sier ihvertfall mange av mine venner.. Jeg er mye mer egoistisk enn deg, for jeg har en sønn på 2 mnd og jeg vil vente hvertfall 3 år før jeg får en til. Synes det var så tungt å gå gravid. Og selv om jeg hadde en kjempelett fødsel (3 timer, uten å revne) så gruer jeg meg til å føde igjen.. Det var så vondt! Så hvis du føler at du har overskudd til å gå gravid og føde igjen etter så kort tid så beundrer jeg deg for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå