Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var dette med nye madrasser eller ikke...Gjelder dette lammeskinnsfellene også? Har vasket og luftet det, men kan ikke huske å lest noe om dette?

Tenkte eventuelt å legge dette oppå den gamle madrassen?

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... så lenge du har vasket og luftet det, burde det vel gå greit å bruke det om igjen til den lille? Jeg tror jeg kommer til å kjøpe nytt, men det er fordi jeg har brukt det i vogna - så det blir liksom ikke ordentlig rent selv om jeg har vasket det...

Må man vaske/skaffe ny madrass også? Lillemann skal overta sprinkelsenga til storebror, men har liksom ikke tenkt på å vaske madrassen?

Skrevet

Jeg synes det er greit å kjøpe nye madrasser.

De koster jo ikke så mye (ikea, jysk etc.) og tenk hvor mange timer den lille skal ligge og sove søtt på den!

(for å ikke tenke på middene... he he :))

Skrevet

Så vidt jeg har forstått, så er en av grunnene at man helst ikke skal arve madrass, at den fort blir nedliggi. Babyer skal visst ha ganske hardt underlag å sove på. Dersom den ikke er det, er det derimot ingenting i veien for å arve av søsken, såfremt den er vasket. Regner med det samme gjelder for soveskinn. Poenget med soveskinn er jo bla å skape et "luftrom" mellom babyn og underlaget vha lammehårene, samt at det isolerer. Dersom ulla er like tett og fin og ikke nedliggi, må det vel være greit å bruke det om igjen... Kan ikke skjønne noe annet

Skrevet

Takk for svar! Tenker forsåvidt som dere, men ettersom jeg har forstått, så handler om bakterier fra gamle madrasser, at det er gasser fra tidligere gulp etc. som ikke lar seg vaske bort og kan være risikabelt mht krybbedød. Den sjangsen vil man jo ikke ta, men er ikke sikker selv. Har ikke bytta madrassen i sprinkelsenga, bare lagt ny overmadrass over. Den skal uansett ikke brukes før babyen er litt større og motstandsdyktig. Når det kommer til lammeullen, mener jeg å ha lest at den er selvrensende, men gjelder det også sånn "farlige" bakterier? Fikk den ganske ren etter vask, selv om den har vært i barnehagebruk i 1 år. Satt den inn med mer lanolin, og børstet ut overflødige hår og annet bøss. Men er fortsatt i tvil... Kan ikke huske å ha noe som helst om dette... Tenkte å legge det i vogna og i vugga som babyen skal ha fra første stund.. Får høre med jordmor, kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...