Gå til innhold

stakkars barn..!!! :( (samme som anonym..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=542795

Der barna VIL det selv å faktisk trives med det er det bare flott!!

Men så har vi de super lojale barna som ikke tørr å si sin egentlig mening men som nå blir dømt inn i en oppvekst som de egentlig ikke takler!

2 hjem er tøft nok for en voksen. Men å faktisk må VOKSE opp slik, å få hele sitt livsgrunnlag basert på konstante forandringer å at foreldrenes RETTFERDIGHET skal gå først synes jeg bare er trist..:(

Det er ikke å kommer ALDRI til å bli BARNAS beste som gjelder, da foreldrene uansett vil "sitt" beste for barna sine.

Å alle foreldre er oppdratt forskjellig å har derfor forskjellig syn på hva som er BEST for barna!

Dette er vanskelig å vil bestandig være vanskelig! Det å gjøre det RIKTIG for barna SINE, det er ikke bare å sette en standar at "slik er det beste for barn" (da alle barn er forskjellige å)

Hvem som skal ha H-ansvaret der begge foreldrene har like god kontakt med barna å begge er flotte omsorgspersoner er ikke enkelt..

Mulig dette høres rart ut!?! Men enn om retten kunne ha vurdert delt foreldre omsorg, der f.eks mor har H-ansvaret 1 år,å barna er på samvær hos far (eks tors-mand) 1-2 etterm i uka?

Å neste år er det pappas tur å de bor da fast hos han med samvær hos mor!

Om ikke 1 år, vært halv år?

Men tanken på at barn skal MÅTTE bo i 2 hjem der mor og far totalt ikke sammarbeider er bare sørgelig!:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syne sikke man skal spørre barna, jeg, i alle fall ikke før de er minst 12-13 år. Det er alt for mye ansvar å legge på et lite barns skuldre.

Og så synes jeg man skal slutte å snakke om rettferdighet for foreldrene. Det er IKKE de dette dreier seg om. EN av dem må gi seg, barna må få bo fast ETT sted, ikke flytte annenhver uke/måned/år. Foreldrene bør helle sørge for å bosette seg i samme nabolag, slik at ungene kan være der de vil, og samtidig holde kontakt med venner og leve sitt vanlige liv uavhengig av om det er mammadag eller pappadag. Synes nye partnere det er vanskelig, så får de heller la være å involvere seg.

Noen vil mene dette ikke er så lett som det høres ut. Men det er det faktisk.

Skrevet

Jeg får ikke opp linkene. Skulle gjerne lest det!

Men jeg er helt enig i at delt omsorg IKKE skal være en norm. Jeg og min sambo flytter fordi ingen av oss orker å ikke ha et fast sted. Blir for mye stress i hverdagen. Vi glemmer ting, planlegger feil etc. Blir bare rot! Skal bli så godt når vi bor fast i en og samme leilighet! Og når vi har det slik, vi som er voksne, aldri om jeg kunne tenkt meg at noen av mine barn skulle måtte bo slik permanent. Vel er kontakt med begge foreldre viktig, men barnas stabilitet er like viktig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...