Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Da jeg ble konfirmert fikk jeg ikke bunad. Fordi jeg var 145 lang og veide 40 kilo. Det er ganske greit. Avtalen var at jeg skulle få bunad da jeg ble 18. Nå er jeg 32, og niks bunad. Jeg har sagt fra til mamma og pappa (som ble skilt, og da gjaldt visst ikke avtalen). Mamma sa jeg kunne få hennes nordiske festdrakt, noe jeg ikke vil ha, jeg vil ha Floanbunad. Pappa mumlet i sjegget. Han er mann, så det er jo sånn det er. Hvordan skal jeg få dem til å ta tak i saken? Jeg vil ha bunaden jeg ble lovet, jeg fryser ræva av meg hver 17. mai!
Gjest -<<- Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Det er for seint. 32-åringer betaler sjøl. Alternativet er å bestille bunaden og sende regningen til din far, men det er teit.
Gjest Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Jeg har ikke svaret til deg, men jeg er en av de som kommer med en lignende urettferdig historie Alle mine søsken fikk regulering og klart skulle jeg få det og. Mor og far skillte seg innen min tid for regulering og som svar fra mamma fikk jeg at jeg skulle spørre pappa siden han er velstående og hun da vasket skolen min. Pappa svarte med at han hadde da betalt for mine andre søskens regulering så nå var det opp til mamma og betale for meg. Her sitter jeg fortsatt med SKEIVE tenner... takk skal de ha. Komplekser igjennom hele ungdomstiden. Ingen betydelige komplekser lenger, men smiler sjelden med åpen munn. faen heller, si fra hvordan du løser ditt så skal jeg følge....
Gjest Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 I TILLEGG! alle mine søsken fikk lappen mot at de ikke røykte. alle "sluttet" mens de tok den og begynte etterpå. ingen måtte betale tilbake. jeg røyker ikke og fikk ingen lapp! sånn er det å være attpåklatt.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2009 Ja jeg kan betale selv, men de har jo lovt. Enebarn er jeg også, så jeg er vant til å få det jeg vil ha! Det var grunnen til at jeg gikk med på å ha noe annet enn bunad til konfirmasjon. Men de skilte seg rett etter konfirmasjonen, for da trengte de ikke holde fasaden mer. Har seff vurdert muligheten med å sende regning, men det blir så kjipt. Men jeg skal nok stikke noen nåler i blogginnnlegget etter 17 mai tenker jeg. (har besteforeldreblogg)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. mai 2009 Kjipinger! Har bare en bunad å klage over, men føler meg sviktet likevel.
Gjest Skrevet 13. mai 2009 #7 Skrevet 13. mai 2009 jeg syntes den ideen med "kjøp bunad - send regning" var genial!
Irene Adler Skrevet 13. mai 2009 #8 Skrevet 13. mai 2009 For en hjerteskjærende historie du har, Mamma i farta!. Foreldrekonflikten som rammer barna kommer så tydelig frem.
dåsa06 Skrevet 13. mai 2009 #9 Skrevet 13. mai 2009 Jeg syns du skal stå på krava, de kan jo bare ikke love noe de ikke holder!!! Hilsen en som var stor nok på konfirmasjonen, og dermed fikk Floanbunad! (Det er dog noenogtyve år siden, og følgelig må jeg holde pusten hele 17.mai, men det er jo absolutt verdt det)!! Lykke til, håper du er den heldige eier av Floanbunad til 17.mai 2010!
Gjest Skrevet 13. mai 2009 #10 Skrevet 13. mai 2009 Amatør. Hva gjør ungene når de skal oppnå noe? Spiller foreldrene ut mot hverandre, selvsagt. Big time.
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 14. mai 2009 #11 Skrevet 14. mai 2009 må si meg enig med sug lut her... hilsen skillsmisse-barn =)
FuckFace Skrevet 14. mai 2009 #12 Skrevet 14. mai 2009 Du MÅ jo ikke gå naken på 17. mai selv om du ikke har bunad. Så hvis du fryser ræva av deg, er det kanskje en ide å ta på seg mer klær. Her er en fin link til de som har blitt sviktet av sine foreldre og ikke fått bunad, og som fryser på 17. mai: http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/cat_16/PID-44030(SparBase).aspx
Northernlights Skrevet 14. mai 2009 #13 Skrevet 14. mai 2009 Sorry, den var stygg! Jeg synes for det første dette er billigere, og PENERE! Og passer mye bedre på nasjonaldagen. Har man sølje, vil det se enormt pent ut. Direkte flott, vil jeg si! Dessuten er dette unisex!!! Ville ikke forundre meg om dette blir en hit 17.mai: http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/cat_16/PID-581578(SparBase).aspx
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #14 Skrevet 15. mai 2009 Å faen! Da skal jeg ha på meg klær neste 17. mai. Godt du sa fra så jeg slapp å fryse i år også. Tror jeg går for den røde der du viste frem. Har forøvrig besluttet å kjøpe meg bunad til neste år, Lundebydrakt, som er drakta som er den lokale her. Har ikke tenkt å flytte tilbake til Trøndelag, og føler meg ikke lenger som utflytter/innflytter. Dette er hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå