Gjest Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Lavt. Spør legen din om hvilken type jerntabletter du bør ta.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Det er litt lavt, husker ikke 100% sikkert, men mener normalen ligger mellom 12 og 16 (?). Men ikke i nærheten av faretruende lavt :-)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Det er litt lavt, ikke farlig lavt men du kan nok merke at du blir litt svimmel og sliten. Du bør ta noen jerntabletter så du kommer deg opp på rundt 12.. Jeg var nede på 6 rett etter keisersnittet og det var ubehagelig, svimlet noe sinnsykt og måtte få blodoverføring til slutt.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Jeg lå bare på 7 før påske, har brukt jerntabletter siden. Føler meg fortsatt ikke direkte pigg.. Håper d tar seg opp snart. Har 6 uker igjen til UL termin, men menstermin er 10 juni, og hvem vet når fødsel vil skje..
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #7 Skrevet 13. mai 2009 Litt lavt, men ingenting farlig. Om nedgangen i blodprosent har gått fort, så kan du nok merke litt svimmelhet om du reiser deg fort osv. Men om nedgangen har tatt litt tid, så har kroppen din klart å venne seg til det, og du vil ikke merke noe:) Har legen sagt du bør ta jern? Du trenger/bør ikke ta det om han ikke har sagt det. Kroppen bruker å klare å ordne dette selv. Jerntabletter er ikke noe en bare skal hive i seg, om ikke behovet er reelt.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #8 Skrevet 13. mai 2009 Det er jo litt lavt, så du kan jo ta litt jern Jeg var selv nede på 3,2 (!!!!) og det skal jeg si deg var for lavt! Greide ikke gå en gang.. Men sånn var det nå.. Ligger nå på 10 og lever fint med det Vi er forskjellige og noen ligger bare litt lavere enn andre
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #9 Skrevet 13. mai 2009 Det er litt lavt. Vet du hva jernlageret ditt er på?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #10 Skrevet 13. mai 2009 Takk for svar alle sammen Jeg fikk målt blodprosenten sist uke da jeg var hos legen, og hun som tok prøven på meg sa at hun skulle gi beskjed til legen og at legen ville ringe meg opp igjen. Mer enn det sa hun ikke, og jeg var kanskje litt dum som ikke spurte noe mer. Men legen ringte meg aldri opp igjen, og har etter det bare regnet med at alt var bra da. Men begynte å tenke litt på det igjen idag, var bare derfor jeg måtte spørre dere her inne Er i uke 38, og tar ikke jerntilskudd nei. Merker ofte jeg blir svimmel hvis jeg står oppreist for lenge, dette kan vel kanskje ha noe med at blodprosenten min er lav?! HI
Gjest Skrevet 13. mai 2009 #11 Skrevet 13. mai 2009 Jo, det er nok fordi blodprosenten er litt lav. Jeg hadde omtrent det samme som deg for noen uker siden og da ble jeg fort andpusten og svimmel. Men du burde kanskje be om å få snakke med legen om blodprosenten din i tilfelle det er noe du bør få gjort noe med før fødselen :-)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #12 Skrevet 13. mai 2009 jeg har hørt at man ikke skal ta jerntabletter før en fødsel fordi det tynner ut blodet.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå