Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge før termin har dere alt klart til babyen?

Når begynner dere å vaske klær og legge på sengetøy etc?

Har dere som får sommerbarn tenkt å kjøpe voksipose nå eller kan vi vente litt med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

14 dager igjen her og nå er alt klart! :)

Siste jeg gjorde i helgen var å gjøre klart babyrommet og re opp sprinkelsengen.

Har ikke kjøpt voksipose ennå, venter med det til høsten.

Lykke til ! :)

Skrevet

Sist fikk vi 5 uker før termin og hadde ikke alt klart. Det ble mye styr for mannen min som måtte ut å kjøpte alt fra mammatruser, amme bh til bilstol mens jeg var på sykehuset. Hadde heldigvis vasket klær og sengesett. Det var jeg glad for. For da jeg kom hjem var jeg ikke i form til sånt. Måtte operere ut morkaken og det gikk ikke helt etter planen, noe som påvirket min form i flere uker etter fødsel.

Så mitt råd er å ha så mye som mulig klart, for man vet ikke hva man går til.

Skrevet

Hehe..jeg er en "planleggings-nerd" i følge min samboer, så jeg har alt klart nå jeg =)

Begynte å vaske klær og sånt i påsken. Har pakket fødebagen for 1 uke siden. Lagt på sengetøy (men har lagt teppe/laken over slik at det ikke blir støvete). Jeg har til og med lagt en engangs "kladd" under lakenet mitt, tilfelle vannet går om natten ;)

Har termin 23 juni, så er høygravid i morgen.

Jeg tenker sånn at, siden jeg alltid er tidlig ute til møter etc, så kan det hende babyen er tidlig ute også =) Dessuten har jeg litt bekkenløsning, så syns det er greit å ha alt klart tidlig, så slipper jeg å stresse med det senere :)

Jeg skal ikke kjøpe voksipose i det hele tatt jeg. Skal kjøpe lammeskinn i steden :0)

Skrevet

Jeg har kjøpt inn det vi trenger, og har jo en del liggende etter forrigemann.

Mangler bare et par småsaker.

Vaske klærne og slikt gjør vi vel de siste ukene før termin. Re opp sengen venter jeg med så lenge som mulig.

Et tips: selv om man skal ha lammeskinn er en vinterpose fint om vinteren altså...

Vi har en pose (ikke voksi, en annen) og supplerer med lammeskinn og slikt Blir bra det. Men uten pose hadde ikke gått her om vinteren (bos på østlandet). Sist vi hadde baby bodde vi i Bergen og om vinteren var det smart med en tett pose der også..

Skrevet

Her er alt klart/i hus....

Ikke montert bilstolen/basen enda, men har den etter storebror. Alt er i hus eller på lager hos svigers. Bagen er pakket, sengen er klar til å legge på.

27 dager igjen til termin 9 juni.

Skrevet

Hehe, planleggings-nerd var et treffende ord for å beskrive meg også- moro at samboeren din har gitt deg den tittelen:))

Vi har vel at klart bortsett fra to ting: base til bilstolen- og myggnetting- dvs vi har ett myggnetting, men den bruker jenta på snart to år i barnehagen på vogna si der, da hun sover ute- og m¨å ha nettet, så vi må ha ett til ja..

Base- vi har egentlig ikke råd- tror vi må vente på feriepengene, og innen de kommer rekner jeg med babyen har kommet! Så vi får klare oss uten den første tiden.

Ellers har jeg vasket tøyet nå, og lagt på sengen allerede:) (det ble jo bare sååååå fint!) Det er to ting til som kanskje burde vaskes, trekket inni vogna, og bæresjallet (som vi har lånt bort og fått tilbake nå nylig-uvasket..)

Vognpose har jeg planer om å kjøpe når babyen vokser ut av bagen på vogna (teutonia fashionbag) skal da selge bagen og bruke pengene på vognpose:) det blir vel rundt juletider en gang tipper jeg (kanskje før? spørs hvor fort han kommer til å vokse)

Har 19 dager igjen til termin forresten

Skrevet

off, kjenner jeg blir litt stressa jeg nå... jeg har 42 dager igjen til termin, og har kjøpt inn en del - men pga oppussingshelvete så står alt i en stabel til taket og vi mangler ennå vogn (bestilte fra tyskland denne uka), madrass til vogga/senga, bad (!) og vaskerom (!)... :S

ingen klær eller sengtøy er vaska, fødebag er ikke pakka.... men har notert en del som jeg vurderer å pakke og har begynt å forfatte fødeplan. føler jeg er mer mentalt enn fysisk forberedt!

ang. pose, så tenker jeg også å vente til høsten/vinteren. i sommer kommer jeg til å bruke lammeskinn, teppe og dyne alt etter været :)

dere andre må jo føle dere har alt på G i forhold til meg :D hehehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...