Gå til innhold

100% sykmeldt pga kynnere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg vært til svangerskapskontroll hos legen min. Jeg forklarte hvordan jeg har det..vondt fra ribbeina og ned..verking i underlivet og vanskelig å gå til tider..alt låser seg liksom..ubehagelig! Jeg hadde ikke tenkt på at det kunne være kynnere..trodde det var annerledes. Slik er det når man er ny i gamet :) Er 23+7 idag. Skal levere ny urinprøve innen ei uke pga noe avvik på den jeg hadde med idag. Han trodde ikke det var noe galt med den, men at det kunne være noe grums som hadde kommet i glasset.

Glemte å si at jeg skal til København på tirsdag og være borte nesten ei uke. Noen som har betenkeligheter med det? Har ikke lyst å avbestille turen heller..når vi allerede har betalt og ordna alt. Vet det kan bli litt mye gåing..men får bare finne meg en benk titt og ofte å sette meg ned å hvile. Ikke noe shoppe-stress denne gangen..

Man får vel ikke gjort noe med kynnere likevel, før det eventuelt blir verre da..? Er det sånn at man verker i underlivet når man har kynnere?Isåfall har jeg det ganske ofte...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville heller trodd du hadde bekkenlåsning jeg.Når du får kynnere blir hele magen din hard som en ball.

Man får ikke vanskeligheter med å gå med kynnere iallefall.

Men siden du er 100% sykemeldt har du jo ikke lov å dra til utlandet uten og søke.Bare sånn at du vet det:)Litt kjedelig om noe skjer der nede og du er der"ulovlig".

Så ta en tlf til nav og informer de om det så det ikke blir noe problemer:)

Skrevet

høres ut som blanding av bekkenproblemer og kynnere...

og jo, man kan få problemer med å gå med kynnere..jeg må hvertfall stoppe opp hvis det kommer en kraftig en...

Skrevet

Man kjenner godt forskjell på kynnere og bekkenproblemer!Med kynnere pleier du ikke å få samme problemer med å gå.

Jeg har vært plaget med så sterke kynnere at jeg fikk riedempende piller og det er noe helt annet!

Kynnere kjenner du i mage og rygg.

Skrevet

huff..jeg hører så mye forskjellig om dette at jeg blir helt forvirra! Noen sier at når man har bekkenløsning får man vondt i hoftene osv..det har ikke jeg. Men jeg sa at jeg har vondt på ene sida av skambeinet..han mente det kunne være antydning til litt bekkenløsning..men at det ikke var noe grunn til å bekymre seg for det enda ut i fra de symptonene jeg har. Han sa at kynnere ofte kommer når man anstrenger seg, som når jeg går tur, eller gjør andre ting. Føler at jeg må sette meg ned. Men det med verking i underlivet da? (Pleide å ha sånn verking før jeg ble gravid også, dagen/et par dager etter at jeg hadde fått mensen.)

Er det typisk kynnere eller bekkenløsning??

Og dette med reise til utlandet..hva hvis jeg krysser av for "Opphold i utlandet: ja" på sykmeldingsskjemaet? Hva skjer da? Eller er det bare for at de skal vite at jeg er/skal til utlandet?? Og er det for seint å søke om dette nå? vi reiser tirsdag.

Skrevet

Jeg sliter med bekkenlåsning i tillegg og da får jeg vondt oppover ryggen og nede i bekkenett/skambenet og nedover i lårene på en måte om du skjønner.Verking i underlivet mener du murringer da?

Murringer kan være båndene i livmoren din som strekker på seg...De jobber på spreng rundt disse tider nå.

Kan jo hende du har en blanding.Men da er det flott du har fått full sykemelding så du kan slappe av masse:)Og bare kose deg.

Ring inn til trygdekontoret å hør om det er greit du bare krysser av der.Det er det helt sikkert siden det ikke er snakk om at du skal være borte lenge.Pleier ikke å være noe problem.

Ja,for om noe skjer der nede og du er der"ulovlig"gjelder ikke forsikringen din og du mister retten til dine sykepenger og det hadde jo vært utrolig kjedelig.Men alt ordener seg for snille jenter er det ikke det det heter;)

Skrevet

Hehe..ja bra vi er snille piker!! :)

Jeg har hatt vondt i ryggen siden før jeg ble gravid..den verker egentlig kun hvis jeg har løftet ting/bøyd meg mye..slik som i går når jeg dro til å vaske gulv...ikke lurt. Men har ikke vondt nedover låra. Men skambeinet er vondt når jeg klemmer på venstre side, ikke noe på høyresida. Murringer..hmm..hehe.,er så vanseklig å forklare hvordan det kjennes. Men er sånn verking man får i føttene om man har gått en lang fjelltur eller gått en dag i byen på shopping..kanskje det kalles murringer for alt jeg vet..:) Legen sa noe om livmora som strekker på seg ja..så får satse på at det er det da. :)

Får vel ta en telefon å høre om det utenlandsoppholdet da. Er jo snakk om bare 3 hele dager i danmark..resten er jo båtturen over og busstur til Oslo først og etterpå.

Takker ellers for bra svar og gode tips! :)

Skrevet

Mitt bekken låser seg alltid når jeg vasker og støvsuger huset.Da er vi uvenner noen dager etter det:PMen men det kommer jo noe godt ut av alt dette da:)

God tur til Danmark og kos deg masse med din kjære:-)

Skrevet

Huff da..høres veldig kjipt ut..men sant: det kommer jo noe godt ut av det til slutt :)

Takk, skal kose oss skikkelig i Danmark! :) herlig med hotellovernattinger og hotellfrokost! :)

Skrevet

Huff da..høres veldig kjipt ut..men sant: det kommer jo noe godt ut av det til slutt :)

Takk, skal kose oss skikkelig i Danmark! :) herlig med hotellovernattinger og hotellfrokost! :)

Skrevet

Hei. Vært med på bekkenløsning og MYE kynnere selv. Tror nok du har en blanding. Har du skikkelig kynnere SÅ er det vanskelig å gå! Uten tvil. Jeg slet meg oppover trapper og måtte stoppe opp. Det samme med bekkenløsning at en kan stivne litt. For meg hjelper det veldig å trene. Kan bli litt stiv rett etter, men veldig bra dagen etter.

Ellers herregud reis så mye du vil, tror ikke onkel politi skal nekte deg å reise til danmark selv om du er sykemeldt! Slapp off. Noen kan bli litt hysteriske:).

Lykke til:)

Skrevet

Har ikke noe med hysterisk å gjøre når jeg sa man burde melde fra om man skal til utlandet når man er sykemeldt.

Men for all del man kan godt droppe det.Men skjer det noe der nede er det jo bare mans egen forsikring som ikke gjelder pluss at man mister retten til sykepenger......!

Vet ikke om jeg ville tatt den risken jeg....

Skrevet

Jeg ringte nav idag. Det er bare å krysse av for at man skal ha ferie og at man skal oppholde seg i utlandet. Så da skal jeg veg å forandre på det etter helga, da sjefen har ferie denne uka og sykmeldinga ligger på pulten hans inntil videre :)

Har sluppet kynnere idag..bare vært hjemme og kost meg i finværet på verandaen. gjorde underverker det. Men så snart jeg begynner å gå litt så er det vel tilbake. Veldig spent på hvordan det skal gå med tur til Oslo og København etter helga..LITT kjedelig at man ikke er ved sine fulle fem og kan gå i gatene og butikkene så mye man bare orker. Tror det blir mye benkesliting på meg. Men vi får se, turen er jo allerede betalt og litt surt å måtte droppe å dra å.

Fremdeles vondt på venstre sida av skambeinet..dvs ømt når jeg klemmer/tar på.

Skrevet

Jeg er og 100% sykemeldt pga kynnere. Har vondt i magen når de kommer, men føler og et slags ubehag nede når jeg går. Har vært sm siden uke 23 og blir nok det ut svangerskapet...

Skrevet

Jeg tror du får en flott tur jeg:-)

Tenk du skal jo bare kose dg og slappe av:)I køben er det mange koselige steder dere kan sette dere ned og masse å titte på:)

Kose deg med god mat og bare nyte ferien din;)

Om det er ømt når du klemmer kan det være båndene dine...husker jeg har hatt det også tidligere i dette svangerskapet...

Skrevet

Jeg er også 100 % sykmeldt pga kynnere, har vært det siden uke 17 eller noe. Har vært så vondt å gå til tider så har måtte legge meg ned og puste meg igjennom dem.. Var ikke veldig kult å ligge på gulvet på kjøpesenteret den ene dagen, men det gir seg jo heldigvis etter en stund.

Håper du får en fin tur da =)

Skrevet

Alle er forskjellige, og det finnes ingen lik oppsrift på kynnere. Mine kynnere er iallefall ikke slik som det står i symptomlista. Mine kommer når jeg går tur, og det blir vanskelig å gå. jeg har IKKE bekkenproblemer. Og mine kynnere kan vare i opptil 2 timer, noe som er uvanlig, men slik er det for meg. Når jeg går tur blir magen min så hard og oppblåst at jeg tror den skal sprekke. Blir vanskelig å puste skikkelig, pga den harde magen, og vanskelig å gå fordi det gjør det værre. I tillegg så anspenner jeg meg slik at det går ut over musklene i korsrygg og hofter, som også gjør det vanskeligere å gå, men det gir seg når kynnerne gir seg.

Skrevet

kirsty*44pp-gravid, jeg har det som deg! og jeg er sykemeldt hundre prosent til perm starter. er snart 32 uker. har vært sykemeldt i to uker. ikke er det mulig å trene som man vil heller, bare å gå gir jo kynnere så det holder. er litt kjedelig, men ellers er svangerskapet sååå bra!!! ingen andre plager. så skal ikke klage:)

meeen ville bare si at jeg tror det meste er naturlig, og man er sjelden som alle andre, når det kommer til disse graviditetsplagene.

lykke til alle sammen!!!

Skrevet

Om du har kynnere som varer i opptil 2 timer syntes jeg det er veldig merkelig du ikke har fått noe for det...Er jo ikke bra å ha slike kynnere som du beskriver.Du burde spørre legen din om Bricanyl tabletter.De funker utrolig bra:)

Skrevet

Man har rett til å få sykepenger ved utenlandsopphold. Da skal arbeidsgiver OG fastlege signere på en enklelt skjema der det framkommer hvilken periode man skal være i utlandet. Du finner det på Nav sine sider eller hos fastlegen din.

Dersom du krysser av for at du skal avvikle ferie de dagene du er i Danmark vil du ikke få sykepenger de dagene men kan ha rett il ordinær lønn utbetalt av arbeidsgiveren din.

God tur til Danmark uansett hva du gjør:)

Skrevet

Ja,om man melder fra ja...Men om man drar "ulovlig" kan man miste retten....er jo det det var snakk om hvis du hadde lest alt.

Skrevet

Jeg har og tidvis vanskligheter med å gå når jeg har de værste kynnerene, skjer om jeg gjør litt mye som 1 times husarbeid- må bare sette meg da. Har begynnende bekkenløsning og, men det kjenner jeg i hoftene og nederst i ryggen, ryggen gjør det og vanskelig å gå innimellom. Men har henvisning til fysioterapeut så satser på at det vil hjelpe litt

Skrevet

Betryggende å høre at andre også har dte på samme måte. Det går ikke fort fremover når jeg er ute og går for tida...hvis jeg går i normalt tempo kommer de snikende med en gang. Nå verker det veldig i underlivet, for nå har jeg stått en del på kjøkkenet og laget taco :) Deilig å sette seg ned litt..blir sittende resten av kvelden :)

Hvis jeg har ordinær ferie(avtalt før jeg ble sykmeldt) når jeg skal til Danmark, så måtte jeg skrive på dagene på sykmeldinga, for da skyver jeg de sykedagene frem(sparer sykedager). Dersom jeg etter at jeg ble sykmeldt fant ut at jeg skulle reise til utlandet måtte jeg ha sendt søknad om dette til nav sammen med arbeidsgiver/lege(erklæring på at jeg er frisk nok til å reise).Da hadde jeg spart feriedager.

Så i mitt tilfelle der jeg hadde avtalt med arbeidsgiver før jeg visste at jeg ble sykmeldt, så skal jeg krysse av på sykmeldings-skjemaet. Da får jeg feriepenger for de dagene, og sykmelding for resten. Hadde jeg visst at jeg ble sykmeldt for flere uker siden hadde det nok lønt seg å søkt om det, men ettersom jeg ikke ble 100% sykmeldt før 3 arbeidsdager før avreise, så fant jeg ut at jeg ikke rekker å ordne alle papira uansett..og dermed bruker jeg av feriedagene mine. (Føler dete ble litt rotete..hehe..men men..)

Blir jo "ferie" resten av året uansett nå så...:) Herlig å tenke på! Være hjemme og kose meg helt til september neste år!! :) Og med en baby i tillegg da..så blir det jo eeekstra kos!! :) Jeg blir så glad så glad av å tenke på det!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...