Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en lav stigning på HCG. Den steg kun fra 100 til 246 på 4 dager.

Noen som har opplevd lignende og det har allikevel godt bra?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Hva sa de om stigningen de som kan det da?

Skal du ta flere prøver?

Hovedregelen er j o at det skal doble seg annenhver dag, men ingen er like på dette punktet heller..... Satte du inn 1 eller 2 egg?

Jeg kan desverre ikke gi deg noe svar på det du lurer på da, men håper det går bra med spiren!

Skrevet

Tusen takk for svar!!

Snakket med klinikken og de sa det trengte ikke å bety noe. De sa også det som du skrev ang doblingen.

Jeg har tatt en ny i dag.

Jeg satte inn 2 egg.

Håper på noen solskinnshistorie.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

kanskje begge prøvde å feste seg, men det ene falt ifra?

Uff man kan spekulere seg ihjel egentlig, men fasiten får man sjeldent...

Håper noen kan komme med solskinnshistorier til deg!

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er grunn til lav stigning. Jeg tok ny i dag og får svar på den i morgen. Det er vondt å gå i uvisse.

Det er lett å begynne å spekulere og man håper hele tiden at en skal finne ei solskinnshistorie.

Skrevet

hei.skjønnerp du bekymrer deg men ting trenger ikke være unormalt!min steg ikke innenfor hva man kan lese på nettet er normalt eller ikke!min var også veldig lav en stund!men i dag er jeg 11+1 og alt er bare bra :) er du overvektig?for det er jeg og fikk nemlig vite av min behandler at overvektige har lavere og hcg stigning helt i begynnelsen enn de som er slanke! Prøv å ikke tenk negativtt det har steget og det er viktigst :) lykke til med spiren:) kjem fra

Skrevet

på min klinikk tar de bare blodprøver med en ukes mellomrom fordi det er så varierende når stigningen skjer, derfor vil de ha lenger tid til å se på gjennomsnittet. Jeg synes ikke det virker foruroligende dårlig stigning. npr det er sagt, sies det at guttebabyer har tendens til noe lavere hcg og saktere stigning i starten enn jentebabyer. så er det en ting til min lege sa sist. hvis det er noe stigning bør man ikke henge seg opp i det for den sikreste prognosen er når man ser hjerte slår mellom 6-8uke. derfor bruker de genrelt sett også bare hcg som bekreftelse på graviditet tar ny blodprøve kun hvis hcg er lavt, og bruker istedet UL ved 6 og 8 uke før man da blir utskrevet til regulær helseettersyn ved helsestasjonen.

vet ike om dette hjalp noe.

det går nok bra skal du se, uannsett er det ikke noe du kan gjøre hverken for eller imot.

klem

Skrevet

Tusen takk for svar!

Ja, jeg er overvektig. Det var jeg ved forrige forsøk også, men hadde høyere verdier. Jeg var noen kg lettere. Gikk opp i vekt ved dette forsøket pga mye medisiner.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg tok en på mandag pga menssmerter uten blødning. Ble litt urolig.

Tok en ny i dag. Håper jeg får et positivt svar i morgen.

Skrevet

Da har jeg fått vite svaret på den siste HCG verdien.

Den hadde steget fra 246 til 521 på 2 dager. Kjempe bra i følge ei sykepleier.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Å så bra Nattlys! Da er stigningen etter boka ;-)

Dette lover veldig bra!

Masse lykke til fremover!

Skrevet

Godt å høre at stigningen er høyere nå - og dessuten er menssmerter i denne perioden helt vanlig!

Skrevet

fantastisk Gratulerer. der kan du se... ;-)

Skrevet

Det var en stor lettelse i går.

Nå skal jeg bare nyte dagene som gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...