Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Avslutter utdannelse nå i mai, og begynner i drømmejobben (som lærer) i midten av august. Har to barn (8 og snart 2 år), elsker dem over alt på jord, og var egentlig storfornøyd med å være foreldre til to. Har hatt mistanke lenge, men fikk i går konstatert at jeg er gravid med tredjemann, ca 10 uker på vei tror jeg. Gleder meg over den lille som skal komme, og føler meg priviligert som får oppleve dette fantastiske ennå en gang:-) Men problemet er: Skal jeg fortelle dette på den nye jobben med det samme, eller vente i det lengste. Har alltid ment at ærlighet varer lengst, og dette er jo ikke oppsigelsesgrunn, og dessuten absolutt ikke planlagt.. Tenker at det kan være fint at de vet så de kan tilrettelegge til beste både for dem og meg. Hva ville du ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer først og fremst!

Jeg ville snakket med noen som har god peiling på rettighetene du har, så ville jeg blitt kjent med de på jobb og fortalt det etter en liten stund. (men når august kommer så har du jo mage.... så om du har muligheten til å snakke med de før ferien er kanskje det best... da slipper du å undre gjennom sommeren hvordan de vil reagere.) Men det kan være lurt å sette seg godt inn i rettighetene så du er sikker på hvor du står.

Skrevet

Takk skal du ha! Hørtes fornuftig ut:-)

Hvem spør man? Fagforeningen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...