Nanamor Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Desverre.. hadde aldri trodd dette skulle være så vanskelig. Fikk mensen igjen i dag, 2 dager over ikm. Så nå er det over i pp 14... dette er virkelig ikke noe moro lenger. Skal til utredning nå snart, håper de finner ut hva som er galt. Jeg har stort sett hatt veldig stabile sykluser og har el hver mnd. Men likevel så vil ikke spiren sitte... sukk.. Dere som har vært til utredning: hvordan fungerer dette egentlig? Hva skjer i hvilke rekkefølge og hvor lang tid tar dette? Del gjerne litt erfaringer rundt dette..
ALIICE Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Heisann! Har akkurat vært gjennom utredning etter å ha prøvd i ca 14 mnd. Har et barn fra før av som ble unfanget på første forsøk, så det er litt rart at det ikke klaffer denne gangen:( Vi fikk henvisning til privat klinikk, noe som er veldig greit fordi de har kort ventetid. Jeg tok blodprøver gjennom en hel syklus for å sjekke hormoner og eggeløsning. Mannen min leverte sædprøve, som var helt normal. Mine hormoner og el viste seg å være helt i orden. Vi var begge til en førstesamtale med gynekologen, og det ble da tatt innvendig ul. Alt så bra ut. Etterpå var jeg på kontrast ul. De sprøyter kontrast inn i livmora for å sjekke om egglederne er i orden, noe de tilsynelatende er. Så nå har vi fått diagnosen uforklarlig barnløse (selv om vi har et barn). Vi skal prøve i to mnd til før det blir prøverør (da har vi vært prøvere i 18 mnd). Lykke til! Det er utrolig godt å komme igang med utredning etter å ha prøvd så lenge:)
Nanamor Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2009 Hei, og tusen takk for svar Så rart at det ikke går denne gangen da, og trist at de ikke finner ut av det. Men det må være godt å ha en liten en fra før hvertfall. Jeg både gleder meg og gruer meg til å komme i gang med utredningen. Har i det lengste håpet at jeg skulle slippe unna med det, men nå kan jeg ikke gå slik som dette lenger. Lykke til videre, håper det klaffer for dere i løpet av de neste 2 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå