Gå til innhold

Inspirert av hjelminnlegget.... Hva med redningsvest????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere redningsvest når dere er i båt?

Jeg er "født og oppvokst" i båt, og bruker kun redningsvest om det er veldig dårlig vær. Har jobbet på sjøen, og da har det vært påbudt med vest i småbåter, så da har jeg selvfølgelig hatt den på. Men på fritiden, kan jeg vel telle gangene jeg har brukt det, på en hånd.

Barna mine har selvfølgelig vest, men jeg gruer meg til den dagen de spør hvorfor de må ha, når jeg ikke har;o(((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg bruker flytevest. Barna har redningsvest da:-)

Burde jo egentlig hatt redningsvest, for om ulykken er ute er jo ikke flytevesten så veldig hjelpsom..... Fryktelig dårlig støtte under hodet...

Skrevet

Vi bor også på sørlandet og har egen båt, og ja, vi bruker vest på sjøen.

Ikke en stor oransje en selvfølgelig ;)

Men både jeg og mannen har en sånn liten "pølse" som henger rundt halsen..

Skrevet

Er vel nesten også født og oppvokst i båt, og har alltid redningsvest i båten. Nå etter de "nymotens" sakene kom for en del år siden, så er det jo så greit å bare hive dem rundt halsen.

Som unger så visste vi at vi måtte ha de på, kom aldri med spørsmål om hvorfor. Vi visste at slik var det, når vi ble gamle nok til å bestemme over oss selv, da kunne vi også velge om vi ville ha redningsvester.

Skrevet

Vest er et must ute på sjøen og i åpent hav i hvertfall., både på liten og stor.

Skrevet

Ja, har flytevest eller redningsvest.

Har alltid vært mye i båt, men brukte lite vest da jeg var barn. Var jo ikke påbudt da:)

Nå bruker alle som er i båten vest. De som ikke vil bruke får ikke være med:) De som ikke har vest får låne, vi har masse vester.

Skrevet

Hva skjer med barna dine om dere alle faller i sjøen og du og pappen eller andre voksne som er i båten drukner fordi dere ikke har vest?

hmmmm

Jeg var alltid redd jeg, når jeg var liten, fordi foreldrene mine ikke hadde vest på. Tenk om de falt i vannet!

Skrevet

Selvfølgelig bruker vi vester:) Ikke enkelt å svømme med masse klær i fire graders vann...spesielt ikke hvis man har slått hodet på tur ned i vannet.

Skrevet

Nå er vi ikke så ofte i båt, men de gangene vi er syns jeg det er en selvfølge. Greit at jeg kan svømme, men det blir dårlig med svømming om jeg slår hodet på vei ned.

Skrevet

har på redningsvest eller hvertfall flytte vest om jeg er i båt ja.

men har ikke vært flink me hjelm det ska eg nok innrømme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...