Gå til innhold

God i regning? Gjelder utregning av skattepenger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte lønningskontoret i dag, for å høre hva jeg får utbetalt i feriepenger. Svaret var 47200. Hvor mye har jeg da tjent i fjor? (Er helt grønn på sånn utregning jeg. Hihi)

Noen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ca 1,5 gange det du får

Skrevet

Lektor Doppler...

Hæh?

Skrevet

ca 462 000 om du har 4 ukers ferie

ca 393 000 om du har 5 ukers ferie

Og lektor Doppler: Hæ?

Skrevet

feriepengene som utbetales er ca 1,5 gang så mye som en vanlig lønn.. hvor vanskelig er det å forstå?

Skrevet

Hun lurte jo sikkert på bruttolønnen i hele fjor, da. Og det kommer helt an på skattetrekk o.l om feriepengene er 1,5 ganger det du vanligvis har. Og hun visste jo hvor mye hun får i feriepenger!

Skrevet

TUSEN TAKK for hjelpen tosøtesmå-enrødogenblå :))))

Det var akkurat ditt svar jeg var ute etter :D

Skrevet

månedslønnen din ' 1,5 /11 *skattetrekk? Blir ikke mye feil, men joda du kan jo regne tilbake ved å bruke % for feriepenger. Tenkte å gi HI ett lett alternativ.

Skrevet

Lektor Doppler...

TUSEN TAKK for at du også ville prøve å hjelpe meg:))) Er litt treg når det kommer til sånn regning som sagt. Må ha det inn med teskjeer :D Hehe

Skrevet

tosøtesmå gjorde det skikkelig da! Så da må du bare holde styr på antall uker ferie :P

Skrevet

Ikke for å krangle, men det var jo feriepengene hun visste om!

Og jeg forstår fortsatt ikke hva du mener.

Hvis du tar månedsønnen din, ganger den med 1,5 deler den på 11 og ganger med skattetrekk, hva får du da egentlig? Prøv det ut på din egen lønn og se om det fungerer.

Og igjen, siden hun visste hvor mye hun får i FERIEPENGER i år, vil din metode uansett funke skikkelig dårlig. Man kan selvsagt dele på 1,5 og gange med 11. Da får man for mye. Bare prøv.

Skrevet

prøvde, med et skattetrekk på 30% og fikk et tall midt mellom dine. Synes ikke det var så ille?

Skrevet

OK, nå er jeg nysgjerrig. Gidder du å skrive opp nøyaktig hvilke tall du har brukt? For det du har skrevet gir ingen mening.

Skrevet

og jeg sa ca. Men drit i det da! Du har jo regnet ut svaret selv.

Ellers er det jo andre og enklere metoder

1) lønningskontoret

2) lønnsslipp fra 13. lønnskjøring

3) selvangivelse

Skrevet

47200/1,5= 31466

31466*30%= 40906

40906*11=449966

Større enn din minste, og mindre enn din største.

Skrevet

Den var jaggu ikke enkel i hvertfall...Hehehe :D Og dersom den ikke gir et nøyaktigt svar, så er den ikke rett heller ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...