Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Merkelig - signalene var jo noen helt andre for noen måneder siden. Hvor fort blir den nye loven vedtatt da mon? Det skal fremmes en sak ila våren, men vi er jo snart halveis i mai allerede.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Da må det hvertfall være slik at reglene for stønadene til enslige forsørgere endres i tråd med nye gjeldende lover, slik at en få NOE til hver, eller den som kommer til å slite mest økonomisk. Her blir i de fleste sakene mødrene økonomiske tapere, pga lønnsforskjeller generelt, om ikke regler ellers endres. Men der står jo at det skal bli åpnet i visse saker, ikke absolutt alle. Uansett synes jeg dette er helt tåpelig, for jeg klarer ikke med min beste vilje forstå at det skal være bra for barn å ha to likeverdige hjem. At det kan se ut til å gå bra i øyeblikket(mens barna er små, ikke store valget barna har her, da), sier ingenting om hvilke grunnlag barna får når de selv skal skape seg et hjem med egen familie. Nei, det er det jeg har sagt; det blir foreldrenes rett over barnas, med en rar begrunnelse i/skjult bak at det er "barnas beste".
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Hadde eksen min gått hard infor å få 50% om han kom i en sitvasjon hvor han kunne ha de og resultatet ville mest sansynlig ville blitt at det ble dømt 50-50 ville jeg heller ha latt han ha hovedansvaret og tatt 30% selv. Det ville vært fryktelig tungt for meg å være uten barna men barna mine skal ha et hjem og de ville hatt det greit å bo hos han. Han er på ingen måte en uegnet far. Men han har valgt jobben framfor barna og han har valgt å reise fra oss så tror vel aldri det kommer til å skje. Får se om ting forandrer seg når en ny dame kommer inn i bildet en dag.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 jeg syns det er helt helt helt helt helt på tryne. skal man ha 50/50 burde man kunne samarbeide bra. kan man ikke det så syns jeg 50/50 utgår og om man må ta saken til retten for å få 50/50 så kan man ikke samarbeide godt nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå