Gå til innhold

Vask av bunadskjorte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom på at det sikkert er lurt å gjøre det snart... :) Litt sent å levere den til rens. Er en lin-skjorte forresten.

Hva gjør dere? Tips til å få den slett å fin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håndvask i biotex white ( vanlig biotex dersom der er farget broderi på) Lufttørk i solen på et kleshenge

Skrevet

Jeg har også lin- skjorte og behandler den slik.

* Legg bunaden lett gjennomdynket i brødpose, la den ligge til den er fuktig tvers igjennom.

* Så begynner strykingen. Stryk armene først, deretter bolen. Mansjetter og krage kommer sist. La skjorten hvile litt.

* Du kan med fordel bruke ett armbrett for å ikke få strykebrett midt på armen.

* Stryk skjorten en gang til! (om du gidder)

* Stryk skjorten en siste gang, bruk Stiff (stivelsesspray) på mansjetter og krage (husk håndkle mellom skjorte og jern).

Når du henger skjorten opp er det viktig å bruke en oppblåsbar eller polstret kleshenger. Putt et glasshåndkle i i ermet slik at den ikke faller sammen i rynkene. Sikkerhetsnål i halsåpningen er også et godt tips.

Lykke til:o)

Skrevet

Regne rmed at du vasket bunadskjorten din rett etter bruk sist gang??

Skrevet

Å gurimalla.... Må sette i gang snart skjønner jeg! :)

Skrevet

Glemte å si at dersom du stryker skjorten noen dager før du skal bruke den så rynker den mindre enn en helt nystrøket skjorte. Er kjipt å "knørve" til skjorta før du kommer ut døra

Skrevet

ja, prøvde i alle fall. Men etter at den har hengt i skapet i to år må jeg sikkert skylle ut av den...

Skrevet

Et lite tips, om du ikek har oppblåsbar henger.

Når du er ferdig å stryke den, så heng den opp ned på kleshengeren, Feste den med klesklyper i stangen. Da vil ikke den bli rynket igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...