Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Jeg lurer litt på hvor mye liv som er normalt å kjenne. Virker som nesten alle snakker om at den lille er helt turbo og sparker og bokser. Jeg er 25 uker på vei og må si at jeg kjenner ikke så veldig mye.. Kjenner liv hver dag, men er helst et par ganger for dagen, og da gjerne bare et par dult for hver gang. Det er heller ikke så veldig sterkt. Begynner å bli litt bekymret for om babyen er altfor rolig. Har aldri vært gravid før så har liksom ikke noe å sammenligne med heller...har kjent noen få ganger at h*n har vært veldig aktiv, men det hører til sjeldenhetene... Så hvor mye kjenner dere som er kommet ca. like langt i svangerskapet? Og en annen ting..jeg har hatt litt brun utflod de tre siste dagene. Er ikke så veldig mye, men ser at det er litt farge på det. Det kom først etter vi hadde hatt sex en dag, men nå har det fortsatt i to dagen til.. Det burde vel ikke vare så lenge hvis det er et blodkar som har bristet eller noe? Noen som har opplevd noe lignende? Noe å begymre seg for? Er litt småbegymret, men føler jeg virker hysterisk hvis jeg tar kontakt med lege/jordmor for dette også. Har ingen vondter og kjenner liv. takk for svar, dere som gidder å ta dere tid!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Jeg lurer også på dette... er 26 uker på vei, og kjenner liv hver dag, men kjenner ikke noe utenpå enda, og veldig svakt når jeg kjenner... har vært gravid før, og mener å huske det var mer og kraftigere da. Nå har jeg ikke kjent noe utenpå magen enda... har du? Jeg kjente liv tidlig da, men fortsatt som sagt, veldig svakt... flere ganger i løpet av dagen, men er litt bekymret siden det er så svakt...
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Godt å høre det ikke bare er meg som har det sånn. Hører jo alle snakke om hvor aktive deres babyer er.. Ja, jeg kjenner liv utenpå magen og har gjort det i mange uker, men føler likevel ikke det er så veldig hardt hvis du skjønner hehe... Men som sagt, så vet jo ikke jeg hvor hardt som er normalt å kjenne det heller. Kommer kanskje litt ann på hvordan babyen ligger osv.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 tror det kommer veldig av på hvordan babyen ligger. jeg er 26 uker på vei, og jeg våkner av at hun sparker. (og jeg sover som regel godt altså) hun sparker meg så hardt opp i ribbeina, at noen ganger følers det som om jeg blir sår! kan ikke huske at sønnen min var så aktiv så tidlig. jeg lurer på hvordan det skal bli når hun blir større inni der, når hun sparker så jeg får "vondt" nå..... ang den brune utfloden, det er sikkert bare et blodkar som har sprukket,eller kanskje du fikk et lite sår... man er ganske hoven oppi der når man er gravid. hadde slike "blødninger" med førstemann. men ring jordmor eller lege om du er bekymret. jeg skal love deg at det er flere som ringer flere ganger under svangerskapet. ring heller en gang for mye enn en gang for lite:) lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå