Gå til innhold

6-8 uker. Er dette en periode babyen er ekstra urolig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en gutt på 7 uker som helt siden fødselen har slitt MYE med magen. For en drøy uke siden syntes vi han virket litt bedre, men på lør. ble det værre enn det noen gang har vært. Mye magevondt og ingenting har hjulpet. har skreket mye, spesielt på kveldene. Vil så gjerne magen skal bli bra snart....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg igjen i det der. Jeg opplevde det med min datter fra hun kom hjem fra sykehuset ca 1 uke gammel og til hun var noen uker gammel. Jeg begynte med malt. Det gjorde vondt verre. Så gikk jeg til kiropraktor og det hjalp som en mirakelkur. Gikk 2 ganger, og hun ble bedre, men fremdeles hadde hun mageplager og fes som få andre. Bæsjebleier også! Så begynte jeg med MINIFOM.10 dråper før hvert eneste måltid. I løpet av 2 døgn var hun kjempefin. Fremdeles får hun magevondter, men da prøver vi med minifom. Hjelper ikke det og hvis det er forstoppelse som plager så bruker jeg en qtips med vaselin som jeg putter i rompen hennes som klyster. Da 'hjelper' jeg bæsjen ut liksom, og hun føler seg mye bedre etterpå. Prøv disse rådene; minifom og evt qtips med vaselin. Vaselinen virker smørende, og qtipsen påvirker bæsjerefleksen. (du vet vel hvordan det føles å få et termometer opp i rompa? Samme følelsen for henne, men vær varsom!!!!)

Skrevet

Rundt den alderen utvikles mage og tarmsystemet veldig, så det er ikke uvanlig at de blir litt urolige, nei. Samme skjedde her. Hjalp å massere. Når han ligger tar jeg tak i føttene hans og løter knærne opp mot magen. Her lager jeg sirkelbevegelser med bena, dette kan gjøres i begge retninger. Gutten min på 10 uker elsker det fortsatt!

Skrevet

tja.. nå husker jeg ikke helt eksakt, men dert varte vel noen dager. Ihvertfall ikke mer enn en uke.

Skrevet

Glemte å si, men gutten min får veldig vondt i magen hvis jeg drikker melk, så det har jeg kuttet ut fra kosten. Spiser litt melkeprodukter som ost og smør, men er veldig forsiktig i og med at han reagerer sånn som han gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...